کد خبر 352709
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

شمار کشته‌های اعتراضات اخیر مردم ترکیه علیه مواضع دولت آنکارا در قبال رویدادهای شهر عین العرب (کوبانی) سوریه، به 21 نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق، که شمار کشته‌های اعتراضات اخیر ترکیه علیه مواضع آنکارا در قبال شهر «عین العرب» (کوبانی» سوریه به 21 تن رسیده است. 10 نفر از این افراد در شهر دیاربکر و بقیه در مناطق سرت، بتمان شرقی و موس کشته شدند.

همچنین ده‌ها نفر از معترضان در مناطق مختلف ترکیه در جریان حمله نیروهای امنیتی این کشور زخمی شدند که سی نفر از آنها فقط در استانبول بودند.

معترضان در آنکارا، استانبول، آدانا و سایر شهرهای ترکیه، نقش دولت این کشور در خصوص حمایت از تروریست ها در سوریه را محکوم کردند.

دولت ترکیه به همین دلیل در 5 منطقه این کشور منع آمد و شد و حکومت نظامی اعلام کرده که اولین بار از اوایل دهه 90 قرن بیستم می باشد.

مردم ترکیه علیه عدم مداخله دولت حزب عدالت و توسعه علیه داعش که شهر کرد نشین عین العرب (کوبانی) را محاصره کرده است و عدم امداد رسانی به جنگجویان کرد یا اعطای کمک های انسانی به هزاران نفر از مردم دربند این منطقه اعتراض دارند.

یک معترض ترک به خبرنگار العالم گفت: آمده ایم تا به برادرانمان در کوبانی بگوییم که تنها نیستید و ما سیاست حمایتی دولت عدالت و توسعه از گروهک تروریستی داعش را محکوم می کنیم.

یکی دیگر از شهروندان ترکیه اظهار داشت: پیام ما این است که در کنار مظلومان هستیم و سیاست های دولت ترکیه را که باعث شده کشور به آلت دست قدرت های امپریالیستی به منظور اجرای طرحهایشان تبدیل شود، محکوم می کنیم.

یک معترض دیگر گفت: خواست ما، حمایت تسلیحاتی دولت ترکیه از کردها در عین العرب (کوبانی) به منظور مقابله با حملات تروریست های داعش و دست برداشتن از حمایت از این گروهک تروریستی است.

«مکرمین بارود» تحلیل گر سیاسی ترکیه نیز به خبرنگار العالم گفت: همه می دانند که داعش مورد حمایت شماری از قدرت های منطقه ای است که حمایت دولت ترکیه از آن بیش از همه آشکار است، حتی تلویزیون رسمی ترکیه هم در دو سال گذشته هرگز داعش را یک گروه تروریستی معرفی نکرده است، به همین دلیل بعید نیست رویداد های عین العرب طرح دولت عدالت و توسعه باشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس