کد خبر 352669
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

قیمت جهانی طلا به دنبال انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا که نگرانی‌های جدیدی را برانگیخت و موجب کاهش ارزش دلار شد، به بالاترین قیمت در دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش مشرق، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح پنج‌شنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد افزایش یافت و به 1227 دلار رسید که بالاترین قیمت از 26 سپتامبر بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 1.8 درصد افزایش یافت و به 1227 دلار رسید که بزرگ‌ترین افزایش یک روزه از ششم اوت بود. بهای معاملات آتی این بازار روز گذشته پیش از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا 0.5 درصد کاهش یافته بود.

قیمت این فلز ارزشمند در مدت سه روز گذشته تا چهارشنبه 2.5 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت طلا بدنبال انتشار گزارش نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در روزهای 16 و 17 سپتامبر صورت گرفت که نشان داد مقامات این بانک درصددند نرخ‌های بهره را در صورت پیشرفت اقتصادی افزایش دهند اما در تلاشند خطر دلار قوی‌تر در برابر کندی اقتصاد جهانی را کنترل کنند.

این گزارش باعث شد سرمایه گذاران به این نتیجه برسند که بانک مرکزی هیچ شتابی برای تحکیم سیاست پولی پس از اجرای چند ساله تدابیر محرک مالی ندارد.

در نتیجه ارزش دلار آمریکا که در 12 هفته گذشته صعود کرده بود به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته رسید و جذابیت طلا را بیشتر افزایش داد.

سرمایه گذاران طلا نگرانند آمار اقتصادی قوی آمریکا باعث شود بانک مرکزی این کشور زودتر از موعد نرخ‌های بهره را افزایش دهد که در نتیجه تقاضا برای دارایی بدون بازده ای مانند طلا لطمه خواهد دید.

از سوی دیگر با وجود افزایش قیمت‌های طلا در هفته جاری، دید بازار همچنان منفی مانده زیرا طلا نزدیک به سطح کلیدی 1200 دلار در هر اونس باقی مانده است.

ذخایر طلا در اس پی دی آر گولد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، 5.38 تن کاهش یافت و به 762.09 تن رسید که کمترین میزان از دسامبر سال 2008 بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از رشد 1.1 درصدی در روز چهارشنبه، 0.7 درصد افزایش یافت و به 17.498 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری که در سه روز گذشته 4.5 درصد صعود کرده است، 0.1 درصد کاهش یافت و به 1278 دلار رسید. پالادیم از 802 دلار در روز چهارشنبه به 804 دلار رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    طلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس