کد خبر 352400
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

پلیس بریتانیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پلیس ضد تروریسم ۴ مرد جوان را روز گذشته در شهر لندن در ادامه تحقیقات خود برای مقابله با گروه های شبه نظامی بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: پلیس بریتانیا تاکید کرد که 4 جوان که حدود 20 سال سن دارند روز گذشته در ادامه تحقیقات پلیس ضد تروریسم در شهر لندن بازداشت شده اند. در یکی از یورش ها پلیس مسلح بریتانیا نیز حضور داشته ولی هیچ شلیکی صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش پلیس بریتانیا در ادامه افزود: این بازداشت ها و تحقیقات بخشی از تحقیقات ادامه دار در خصوص فعالیت های تروریستی است. تعدادی از آدرس های ساکنان و خودروهای آنها توسط افسران ماهر و متخصص در غرب و مرکز لندن مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

یک مقام آگاه امنیتی اروپایی در این باره تاکید کرد که بازرسان بر این باورند که افراد بازداشت شده در حال آماده سازی توطئه ای برای حمله به اهداف خاصی در بریتانیا بوده اند و این برنامه ریزی ها در مراحل اولیه قرار داشته است.

این منبع آگاه افزود: مقام های بریتانیایی بر این باورند که حداقل یکی از افراد بازداشت شده مدتی را در سوریه سپری کرده است. هم فرماندهی ضد ترور اسکاتلند یارد و هم آژانس ام آی 5 در تحقیقات مربوط به مقابله با فعالیت های شبه نظامیان تروریست مشارکت داشته اند.پلیس انگلیس ماه گذشته نیز 11 نفر را به اتهام همکاری با شبکه های شبه نظامی بازداشت کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس