معاون رئیس‌جمهور در برابر کمرنگ بودن فعالیت‌های سیاسی زنان هم به انتخابات مجلس دهم اشاره دارد و آن را محلی مشخص شدن فعالیت‌های سیاسی زنان عنوان می‌کند.

به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده طی گفت و گویی با روزنامه آرمان امروز این نوید را به زنان داد که نقششان در دولت پررنگ‌تر خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور البته در برابر کمرنگ بودن فعالیت‌های سیاسی زنان هم به انتخابات مجلس دهم اشاره دارد و آن را محلی مشخص شدن فعالیت‌های سیاسی زنان عنوان می‌کند.

آماده انتخابات مجلس دهم شوید/ نقش زنان در دولت پررنگ‌تر خواهد شد

وی با بیان اینکه بحث حضور خانم‌ها در استادیوم‌ها برای ورزش‌هایی که منع و محدودیتی وجود ندارد، ورود پیدا کردیم و توانستیم تاثیرگذار باشیم، عنوان کرد: به سهم خودمان سعی کردیم آن حساسیت لازم را در جامعه و نگاه مسئولان به این مساله مهم جلب کنیم. به همین شکل در بحث حضور خانم‌ها در استادیوم‌ها برای ورزش‌هایی که منع و محدودیتی وجود ندارد، ورود پیدا کردیم و توانستیم تاثیرگذار باشیم که البته منتظر نتیجه بررسی‌ها در کمیته مشترکی هستیم که با وزارت ورزش تشکیل شده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه اکنون حضور زنان در عرصه‌های سیاسی خود را نشان می‌دهد، گفت: فعالیت زنان در عرصه سیاسی زمانی بهتر نمایان است که انتخاباتی در پیش باشد و آنجاست که می‌بینیم فعالیت سیاسی زنان پررنگ است.

شهیندخت مولاوردی در ادامه افزود: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس که قرار بگیریم، حضور زنان پررنگ‌تر خود را نشان می‌دهد البته تا آنجایی که من خبر دارم، خانم‌هایی که قبلا فعالیت سیاسی داشتند مشغول هستند و برنامه‌های خودشان را دارند و ان‌شاا... زمینه فراهم شود که زنان بیشتر بتوانند در قالب تشکل‌های سیاسی سازماندهی شوند و بتوانند برای انتخابات مجلس خودشان را آماده کنند و ان‌شاا... که در مجلس آینده هم این حضور پررنگ‌تر از همیشه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از نقدهایی که از سوی زنان به دولت وارد می‌شود، استفاده محدود از آنها در پست‌های مدیریتی است. پاسخی برای این نقد دارید؟، گفت: قرار است در مدیریت‌ها هم از زنان بیشتر استفاده شود که مشغول برنامه‌ریزی در این موضوع هستیم پس در این زمینه هم ما تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‌ای برای دادن کرسی‌های مدیریتی به بانوان دارد؟، تاکید کرد: برنامه دولت، حضور پررنگ زنان در بدنه دولت است و آقای رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد و ما درحال نهایی کردن برنامه هستیم  که ان‌شاا... این موضوع محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای همسویی نگاه زنان اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت: برنامه‌ای برای اینکه دو طیف سیاسی را به آن شکل به هم نزدیک کنیم، نداشتیم اما از هر دو گروه در برنامه‌ریزی استفاده می‌کنیم و سعی ما این است که همگرایی لازم در چارچوب شعار اعتدال دولت بوجود بیاید تا به آن هم افزایی که مورد نظر است برسیم و مطمئن هستیم که بدون این اتفاق، نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.

مولاوردی در ادامه تاکید کرد: حتما باید همه نگاه‌ها، گرایش‌ها و تفکرات سیاسی را داشته باشیم تا بتوانیم یک برنامه همه‌جانبه در چارچوب مشی اعتدال را پیش ببریم؛ تدبیر و خردجمعی هم غیر از این ما نمی‌خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب نظرش رو گفته.. مگه ازادی اندیشه ندارید
  • ابرام ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    این زن رو من سالهاست که میشناسم! دست همه رو از پشت بسته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس