کد خبر 351859
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

سفیر فرانسه در ایران پس از حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برای برقراری صلح در تمامی کشورهای جهان دعا کرد.

به گزارش مشرق، «برونو فوشه» در سفر خود به قم در حرم بانوی کرامت حضور یافت و از بخش های مختلف حرم مطهر دیدن کرد.

وی در ادامه این دیدار پس از آشنایی با فرازهایی از زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) و فلسفه زیارت در میان پیروان مکتب اهل بیت (ع)، در کنار مضجع نورانی بانوی کرامت دعا کرد.

برونو فوشه در پایان این حضور، در دیدار مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم از اهتمام سفارت فرانسه برای حضور گردشگران فرانسوی در شهر قم و حرم مطهر خبر داد.


* اسلام دومین دین در فرانسه است

سفیر فرانسه در ایران همچنین در نشستی با رییس و معاونان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با موضوع «مناسبات فرهنگی ایران و فرانسه» شرکت کرد و گفت: نمی توان به طور دقیق، آمار دقیق مسلمانان در این کشور را اعلام کرد، ولی باید بدانیم که دین اسلام، دومین دین در فرانسه است.

بنا بر اعلام مرکز خبر حوزه، «برونو فوشه» در این نشست که روز دوشنبه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار کرد: در تمام زمینه های علمی و آکادمیک آمادگی برقراری ارتباط با این دانشگاه را داریم.

سفیر فرانسه در تهران با ابراز امیداری از تعامل علمی فرهنگی فرانسه با ایران ابراز امیدواری کرد، مقدمات این تعاملات به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی در رابطه با تعاملات علمی فرهنگی ایران و فرانسه تصریح کرد: می توانیم تعامل علمی دقیق و درست با تشکیل مثلث ایران، لبنان و فرانسه ایجاد کنیم.

برونو فوشه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فرانسه نخستین کشوری است که در ایران، مرکز پژوهشی شیعه شناسی دارد، گفت: این مرکز از مراکز فعال فرانسوی است که می تواند ارتباطات خود را با نهادها و موسسات ایرانی توسعه دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس