کد خبر 351770
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

به تازگی در عملیات بازسازی قلعه توکات در شمال ترکیه، باستان شناسان یک راه مخفی کشف کرده‌اند که می‌گویند دراکولا در آن زندانی بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به تازگی در عملیات بازسازی قلعه توکات در شمال ترکیه، باستان شناسان یک راه مخفی که به دو برج ختم می‌شد، کشف کردند و به گفته آنها «ولاد امپالور» (دراکولا) در آن زندانی بوده است.

«برام استوکر» نویسنده ایرلندی نخستین بار در سال 1897 کتاب دراکولا را نوشت و این کتاب در همان سال منتشر شد؛ این کتاب، مکاتبات و صفحاتی از دفتر خاطرات شخصیت‌های داستان را روایت می‌کرد و یکی از شخصیت‌های داستان، «ولاد امپالور» یعنی دراکولا بود.

طی عملیات بازسازی و مرمت قلعه توکات در ترکیه در یک دوره 10 هفته‌ای توسط باستان شناسان، تونل‌های مخفی کشف شده است که به دو برج منتهی می‌شود و این در حالی است که به گفته مورخان، ولاد در اواسط قرن پانزدهم در یکی از این برج‌ها زندانی بوده است.

به گفته «ابراهیم ستین» مسئول این پروژه، این قلعه شامل معابر مخفی زیادی است که تا کنون ناشناخته بوده‌اند؛ در واقع این قلعه در محاصره تونل‌های مخفی است و بسیار مرموز است.

وی ادامه داد: تا کنون چندین قسمت و یک حمام رومی شناسایی شده است؛ البته این قلعه راه‌های پیچ و خم‌دار و سیاه‌چال مخفی که شبیه به زندان است، دارد و در بخشی از آن ولاد زندانی بوده است.
{$sepehr_album_18267}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    کنت ولاد
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    وااااای دراکولااااا ترسیدم!!!!!!!!!!!
  • ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی شده باشه دروغ بسازن و هزار تا راه کثیف دیگه ، می کنن تا توریست جذب کنن و البته که موفق هم هستن ، از فردا همه می رن ترکیه محل زندانی شدن ولاد امپالور را از نزدیک ببینن !!! یعنی استخوان های برام استوکر زیر خاک داره می ترکه از خنده !!! اما ما چه کردیم ؟ سانت به سانت کشور ما پتانسیل وحشتناک گردشگری وجود دارد ، به امان خدا رها کردیم تا ببینیم نفتمان کی تمام می شود شاید آن روز مجبور شدیم کمی به صنعتی که می تواند 10 برابر نفت درامدزایی کند و برای دیپلماسی عمومی کشورمان ابزاری کارامد باشد ، اقتصاد کشور و به تبع آن جمعیت کشور را دگرگون کند و درنهایت در تمامی جبهه ها کشورمان را در دنیا قدرتمند کند ، فکر کنیم . خدا به کشورمون داده ، مسئولان محترم هم با کم کاری های خود ، ناخواسته تحویل دزد (از قبیل دله دزد تا میراث دزدهای بزرگ یهود) و آب و هوا و مردم نادانی که امثال یادگاری نویسی ها را می کنند دادند . دستوشون درد نکنه واقعا .
  • فاطمه ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی موافقم
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    البته این یکی از هزاران دروغی که میگن
  • amir ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    قابل توجه مسولان پر کار میراث فرهنگی و گردشگری خودمون که اونقدر تبلیغ نمیکنن آدم فک میکنه اصن با توریست مشکل دارن
  • آرمین خطری ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    هرچی باشه عقل دارن چنین دروغی بگن تا توریست جمع کنن
  • باران ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    من واقعا موافقم خیلی خیلی نظرتون محترمانه و واقعا جالب ومتفکرانه بود بیگ لایک
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    مسخره ها یک رنگ خاک ها باهم فرق داره دو جسده مگه توی تابوت نبوده که انقد خاک داره 3 اگه تابوت نابود شده چرا جسد ها هستن4یرام استوکر همش خیال بافی کرده توی مقدمشم نوشته5دراکولایی وجود نداره چون دراکولا یعنی شیطان یا اژدها6اگرم آدمی باشه که اسم خودشو بزاره دراکولا خون آشامی وجود نداره
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    فکنم ولاد سنگدل رو میگن جنگ جوی مجار که دراکولا از اون پرداخته شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس