کد خبر 351093
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدید خاطرات خود رئیس جمهور و مشاوران وی را به ناکامی در هدایت مذاکرات با دولت عراق برای دستیابی به توافق مربوط به باقی نگه داشتن نیروهای نظامی آمریکا در این کشور پس از سال ۲۰۱۱ میلادی متهم کرد.

به گزارش مشرق، لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا در سال های 2011 تا 2013 میلادی در کتاب جدید خود با عنوان "مبارزه ارزشمند" نوشته است که حفظ نیروهای کافی آمریکایی در عراق پس از سال 2011 میلادی می توانست مانع از خشونت های فرقه ای شده و جلوی ظهور و پیدایش گروه داعش را بگیرد.

بر اساس این گزارش وی افزود: نزدیک به اواخر سال 2011 میلادی این مساله برای من و بسیاری از افراد دیگر روشن بود که عقب نشینی کامل نیروهای ما موجب به خطر افتادن ثبات شکننده در عراق خواهد شد.

تلاش برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق یکی از مهمترین قول های اوباما در مبارزات انتخاباتی بود که کمک زیادی به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری کرده است.

پانه تا نوشته است : ما می توانستیم تهدید به قطع کمک ها برای بازسازی عراق کنیم اگر دولت عراق از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور حمایت نمی کرد.

وی در ادامه تاکید کرده است که میشل فلورنوی معاون وقت وزیر دفاع آمریکا با حمایت کامل رهبران ارتش به کاخ سفید رفت تا مذاکراتی در خصوص ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق داشته باشد. ولی کاخ سفید همکاری لازم را برای ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق نداشته است.

وی بر این باور است که ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق می توانست نقش مهم و موثری در جلوگیری از پیشروی داعش داشته باشد. داعش بخش های زیادی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده است. در ماه اوت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور حملات هوایی محدود به مواضع داعش در شمال و غرب عراق را صادر کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس