کد خبر 351062
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از امروز هدایت تیم گسترش‌فولاد این شهر را به عهده گرفت.

به گزارش مشرق، فراز کمالوند عصر امروز از سوی هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد تبریز به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد.

ساعتی پیش بعد از برکناری مهدی تارتار از هدایت این تیم هیئت مدیره گسترش فولاد جلسه اضطراری برگزار و فراز کمالوند را مربی این تیم انتخاب کردند.

این در حالی است که یک هفته از اتمام محرومیت فراز کمالوند سپری می‌شود.

کمالوند در کارنامه خود صعود تیم تراکتورسازی به لیگ بر تر را دارد؛ وی در لیگ‌های نهم و دهم هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشته و تیم تراکتورسازی را به عنوان‌های هشتم و پنجم رسانده بود.

مهدی تارتار بعد از شکست خانگی برابر پدیده مشهد روز گذشته (پنج شنبه) از سمت خود برکنار شد. از علی دایی و فرهاد کاظمی هم به عنوان گزینه های جانشینی تارتار نام برده می شد.

دوران مربیگری کمالوند

وی بین سال‌های 1377 تا 1380 همراه با عادل فردوسی‌پور زیر نظر اردشیر لارودی در روزنامه ابرار ورزشی قلمزنی می‌کرد و در حقیقت او مربیگری را نزد فیروز کریمی آموخت و به واسطه معرفی فیروز کریمی به تیمسار ملاحی مدیر عامل وقت باشگاه پاس در سن 19 سالگی، هدایت تیم نوجوانان پاس را بر عهده گرفت.

وی در طی پنج سال حضور در تیم پاس در هر سه رده نوجوانان ،جوانان و امید در باشگاههای تهران تیم پاس را قهرمان کرد وبا تیم امید پاس قهرمان کشور شد.

وی بازیکنان زیادی مثل محمد نصرتی،وحید طالب لو،خسرو حیدری،میثم منیعی و...... را به فوتبال کشور معرفی کرد.

کمالوند از سال ٨٠مربیگری را بعنوان دستیار در کنار فیروز کریمی در رده بزرگسالان آغاز کرد و موفق شد در دو سال پیاپی همراه تیم های ابو مسلم واستقلال أهواز به لیگ برتر صعود کند.

وی از سال ٨٣ بعنوان سرمربی دو سال پیاپی هدایت تیم برق تهران را برعهده داشت که در هر ٢ سال روز آخر از صعود به لیگ برترباز ماند. کمالوند در سال ٨٥ تیم تازه تاسیس شده شیرین فراز کرمانشاه را به لیگ برتر آورد.

کمالوند در فصل 1388-1387 سرمربیگری باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز را پذیرفت و با دست یابی به قهرمانی لیگ آزادگان با این تیم توانست با تکرار افتخاراتش برای خود این تیم را پس از 8 سال انتظار راهی لیگ برتر فوتبال کند.

کمالوند در ٣ فصل حضور در تراکتور نتایج درخشانی کسب کرد و در سال ٨٩ برای کسب سهمیه آسیایی آنها یک امتیاز کم آورد.

وی در سال ٩٠ از این تیم کنار گذاشته شد و امیر قلعه نوعی جانشین وی شد.

کمالوند در سال ٩٢ بار دیگر به تبریز برگشت و مربیگری تیم شهرداری را برعهده گرفت و در انتهای فصل این تیم را نیز لیگ برتری کرد اما در نهایت با تصمیم فدراسیون فوتبال به اتهام تبانی ٢ سال محروم شد.

کمالوند به همراه مجید جهانپور، اکبر میثاقیان، فرهاد کاظمی و فیروز کریمی به عنوان مربیان متخصص در آوردن تیم‌ها به لیگ برتر شناخته می‌شوند و از این حیث رکورددار هستند.

محکومیت در کمیته انضباطی و محرومیت دو ساله

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پی رویدادهای لیگ دسته یک در اردیبهشت 1392 تیم فوتبال شهرداری تبریز و مربی آن فرزاد کمالوند را جریمه کرد.

فرازکمالوند سرمربی باشگاه شهرداری تبریز را به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از تمامی فعالیتهای مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

افتخارات

قهرمان نوجوان تهران قهرمان جوانان تهران نایب قهرمان امیدهای تهران قهرمان امیدهای کشور رده بزرگسالان: صعود به لیگ برتر ابومسلم. ٨٠-٧٩ (دستیار) صعود به لیگ برتر استقلال اهواز ٨٢-٨١ (دستیار) صعود به لیگ برتر شیرین فراز کرمانشاه ٨٦-٨٥ صعود به لیگ برتر تراکتورسازی تبریز ٨٨-٨٧ مقام پنجم لیگ برتر تراکتور سازی٩٠-٨٩ صعود به لیگ برتر شهرداری تبریز٩٢-٩١ (باطل شد)
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    کمالوند که اردیبهشت 92 به دو سال محرومیت محکوم شد!
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    یاشا رسول خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس