کد خبر 351042
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور حاضر است تا مذاکرات هسته ای شش جانبه را از سر بگیرد ولی باید آمادگی خود را برای رویارویی با مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی حفظ کند.

به گزارش مشرق، "سو سی پیونگ" نماینده کره شمالی در سازمان ملل به رویترز گفت که کشورش برنامه ای برای انجام آزمایش هسته ای یا موشکی ندارد. ما برای مذاکرات هسته ای شش جانبه آماده هستیم و تا جایی که من می دانم چین و روسیه و کره شمالی آماده هستند.

بر اساس این گزارش نماینده کره شمالی در سازمان ملل در خصوص مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز تاکید کرد که ما باید هشیار باشیم و باید برای اتخاذ تدابیر لازم علیه مانورهای نظامی که مستقیما علیه ماست آماده باشیم.

وی افزود: برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی این کشور را در برابر آمریکا حفظ کرده است. اول اکتبر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکراتی را با ری سو یونگ وزیر خارجه کره شمالی در مسکو داشته است.

لاوروف در این باره گفت: ما در خصوص مشکل هسته ای حل و فصل نشده صحبت کردیم که می تواند تاثیر منفی بر روابط دو جانبه و ثبات منطقه داشته باشد. مواضع ما در خصوص همه مسائل هنوز هماهنگ نیست ولی تفاهم مشترکی بین همه طرفها وجود دارد.

کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است. پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرد. در سال 2006 پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس