کد خبر 350791
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

با وجود آنکه لحظاتی پیش استانداری الانبار از سقوط قریب‌الوقوع منطقه «الهیت» خبر داده بود اما فرمانداری این منطقه اعلام کرد که تکفیری‌ها ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش مشرق،به نقل از «السومریه نیوز»، «مهند مزبار» فرماندار منطقه «الهیت» در غرب شهر «الرمادی» واقع در استان الانبار اعلام کرد که تکفیری‌های داعش از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی هیچ از مراکز خود را تسلیم تروریست‌ها نکردند و تکفیری‌ها با خسارات مالی و جانی زیادی از سوی ارتش و پلیس و عشائر حامی نیروهای امنیتی عقب رانده شدند.

پیش از این پایگاه خبری عراقی «المدی پرس» نوشته بود: «عذال الفهداوی» عضو شورای استانداری الانبار خبر حمله همه جانبه تکفیری‌های داعش به منطقه الهیت را تایید کرد.

عضو شورای استانداری الانبار گفت: افراد مسلح بر مراکز پلیس و موسسات دولتی و بخشهای عمده‌ای از الهیت سیطره یافته‌اند و این منطقه در حال سقوط است.

یک منبع آگاه امنیتی در این منطقه پیش از این اعلام کرده بود که درگیری‌های شدیدی از صبح امروز در منطقه الهیت، میان نیروهای امنیتی عراق که از سوی عشائر این منطقه حمایت می‌شوند و تکفیری‌های داعش آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها تلاش داشتند وارد منطقه الهیت شوند و این منطقه را اشغال کنند اما عشائر و نیروهای امنیتی تا به این لحظه  مقاومت کرده‌اند.تروریست‌ها نیز با شلیک خمپاره‌های «هاون» تلاش کردند از چند محور وارد هیت شوند.

این مقام امنیتی هشدار داده بود که نیروهای امنیتی حاضر در این منطقه به پشتیبانی نیروی هوایی نیاز دارند تا تروریست‌ها را به زانو در‌آورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس