کد خبر 350597
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

اداره مبارزه با مواد منفجره موفق به خنثی سازی بمب ضد زره به وزن ده کیلو که در کنار خط لوله نفت که به ایستگاه تولید برق متصل است، شد. این بمب از نوعی بود که از راه دور منفجر می شود.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره نوشت: منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی بر ۸۰ درصد از استان دیالی مسلط هستند.

منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از تسل بر ۱۶ روستا در استان دیالی و هلاکت بیش از صد تروریست در این استان خبر دادند و به حملات هوایی جنگنده های آمریکایی در این استان اشاره کردند.

به گفته منابع عراقی نیروهای امنیتی این کشور به پاکسازی مناطق تحت تسلط داعش در استان دیالی ادامه می دهند.

در کرکوک در شمال بغداد نیروهای پیشمرگه از مناطق غیده و سعده در داقوق در جنوب این شهر عقب نشینی کردند.از سوی دیگر منابع آگاه در کرکوک از لغو مقررات منع آمد و شد در کرکوک که شب گذشته کمیته امنیتی در این استان اعلام کرده بود خبر دادند.این مقررات از ساعت ۱۲شب گذشته وضع شده بود.

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس بصره از ناکام ماندن حمله به خط لوله انتقال نفت در بصره که به یک ایستگاه تولید برق متصل بود خبر دادند و افزودند: اداره مبارزه با مواد منفجره موفق به خنثی سازی بمب ضد زره به وزن ده کیلو که در کنار خط لوله نفت که به ایستگاه تولید برق متصل است، شد. این بمب از نوعی بود که از راه دور منفجر می شود.

این در حالی است که منابع آگاه در صلاح الدین از ممانعت تروریست های داعش با خروج مردم در تکریت از خانه هایشان و درخواست ساکنان از دولت عراق برای کمک خبر دادند.

ا زسوی دیگر بابکر زیباری رئیس ستاد ارتش عراق با هیئت عالی رتبه فرانسوی که شامل تعدادی از کارشناسان نظامی و نیز رئیس اطلاعات فرانسه بود نتایج نشست اخیر پاریس درباره حمایت از عراق علیه داعش را مورد رایزنی قرار داد.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار رئیس هیئت فرانسوی محورهای مهم نشست پاریس را تشریح کرد و افزود: عراق به نمایندگی از کل دنیا با گروه های تروریستی می جنگد.فرانسه از عراق حمایت نظامی و انسانی می کند و به تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

در این بیانیه آمده است: زیباری نیز ضمن تشکر از همه کشورهای عربی و خارجی که به عراق علیه داعش کمک کرده اند خواستار اعزام کارشناسان نظامی به عراق برای هماهنگی تلاش ها علیه گروه های تروریستی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس