کد خبر 350384
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

علی شمخانی در کنفرانس خبری خود در دمشق، حملات آمریکا به گروه تروریست داعش را یک نمایش خنده دار خواند و تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی منبع اصلی و خود تروریسم است.

به گزارش مشرق،علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری خود در دمشق که با استقبال گسترده اصحاب رسانه در این کشور مواجه شد تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره در جنگ علیه تروریسم در کنار ملت سوریه باقی خواهد ماند.
شمخانی: به پشتیبانی از سوریه ادامه می دهیم

شمخانی حملات آمریکا به گروه تروریست داعش را یک نمایش خنده دار خوانده و تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی منبع اصلی و خود تروریسم است.

شمخانی در این کنفرانس خبری درباره جزئیات دیدارش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که دیدار سه ساعته‌ای را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه داشته است و طرفین به این نتیجه رسیده‌اند که نه تنها هیچ اختلاف نظری با یکدیگر ندارند بلکه تحلیل ما نسبت به شرایط حال و آینده منطقه یکسان است.

وی همچنین اظهار داشت که مبارزه با تروریسم در منطقه سخت نیست، منبع اصلی تروریسم در منطقه رژیم صهیونیستی است و هر شخصی که با تروریسم مبارزه می‌کند باید به آنجا برود.‎

شمخانی: به پشتیبانی از سوریه ادامه می دهیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تاکید کرد، اقدام علیه سوریه به بن‌بست رسیده است و جمهوری اسلامی ایران مخالف این ائتلاف بوده و مشارکت در آن را نپذیرفته است، زیرا این اقدامات، نمایشی هستند و ما نمی‌پذیریم که بخشی از آن باشیم.

شمخانی ادامه داد، ما باید بدانیم چه کسانی از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند و این گروه چه رابطه‌ای با کشورهای غربی دارد، وی در ادامه با اشاره به شکست نیروهای غربی در عراق و افغانستان، احتمال دخالت نظامی زمینی از سوی کشورهای غربی در سوریه را ضعیف دانست.

شمخانی: به پشتیبانی از سوریه ادامه می دهیم

شمخانی همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه دخالت بیگانگان در کشورهای منطقه مخالف است و ائتلاف مبارزه با داعش، مشروعیت بین المللی ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از دمشق پشتیبانی کرده و به پشتیبانی خود ادامه خواهد داد، زیرا معتقد است، این ملت‌های منطقه هستند که آینده خود را رقم می‌زنند نه نیروهای بیگانه.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت کشورمان پس از سفر به بیروت و دیدار با مقامات لبنانی، برای دیدار و گفتگو با مقامات سوری روز گذشته وارد سوریه شده بود.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس