کد خبر 349907
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

دادگاه قانون اساسی اسپانیا پس از تشکیل جلسه به درخواست دولت این کشور، برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کاتالونیا از این کشور را لغو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه قانون اساسی اسپانیا پس از تشکیل جلسه به درخواست دولت این کشور، برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کاتالونیا از این کشور را لغو کرد.

کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی اسپانیا است که به رغم برخورداری از زیرساخت‌های قوی بانکی و حمل و نقل دریایی، به دلیل پرداخت مالیات‌های سنگین به دولت اسپانیا، با 42 میلیارد دلار بدهی به مقروض‌ترین ایالت این کشور تبدیل شده است.

گذشته از انگیزه‌های اقتصادی برای جداییف مردم ناحیه کاتالونیا از نظر تاریخی از اسپانیا جدا هستند و حتی به زبانی غیر از زبان اسپانیولی (زبان کاتالانی) صحبت می‌کنند.

در همه‌پرسی سال 2006، کاتالونیا به بخشی خودمختار تبدیل شد ولی مردم این ناحیه خواستار جدایی کامل از اسپانیا هستند.

رئیس‌جمهور این ناحیه پیش از برگزاری همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند گفته بود: «پرسش من این است: آیا کاتالونیا یک ملت متفاوت است؟ بله یک ملت متفاوت است. بنابراین اگر اسکاتلندی ها حق تصمیم گرفتن درباره آینده سیاسی شان را دارند، چرا مردم کاتالونیا چنین حقی نداشته باشند؟»

مقامات منطقه کاتالونیا پیش از این به مادرید پیشنهاد داده بودند که در تاریخ 18 آبان ماه سال جاری، یک همه‌پرسی برای جدایی این منطقه از اسپانیا صورت گیرد، تقاضایی که امروز توسط دادگاه اسپانیایی‌ها رد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس