کد خبر 349312
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: از کارلوس کی‌روش دعوت می‌کنم با حضور در تبریز بازی‌ تراکتورسازی را از نزدیک ببیند، او با دیدن شور ۵۰ هزار نفری خوابش می‌پرد.

به گزارش مشرق، تراکتورسازی در فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران با تغییرات زیادی که در کادر فنی و بازیکنان خود به وجود آورد با تیمی جوان و متفاوت نسبت به گذشته پا به مسابقات گذاشت. کمتر کسی انتظار این عملکرد خوب را از تراکتورسازی داشت و این تیم توانسته تا به امروز باکسب 21 امتیاز در مکان نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرد.

جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با وجود انتقادات زیادی که می‌شد پای این جوانگرایی ایستاد و در حال حاضر نتایج خوبی که این تیم کسب کرده باعث شده همه از تراکتورسازی تمجید کنند.

نظمی در مورد مسائل مختلف این تیم صحبت‌های زیر را  انجام داد.

چند هفته‌ای است که در صدر جدول قرار دارید، وضعیت تراکتورسازی چطور است؟

الحمدالله شرایط تیم خوب است، ما در این هفته‌ها نتایج بسیار خوبی گرفتیم و باتلاش کادر فنی و بازیکنان به صدر جدول رسیدیم. امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و بتوانیم در ادامه لیگ از این هم بهتر شویم.

تراکتورسازی  در خانه عملکرد بسیار خوبی دارد و تنها در یک بازی به تساوی رسیده در مورد این آمار صحبت می‌کنید؟

ما در تمامی مسابقات با هدف پیروزی به میدان می‌رویم. در دیدار اخیر مقابل سپاهان هرچند به تساوی رسیدیم اما نباید از توان تیمی سپاهان هم یاد نکنیم. سوای اینکه ما از این مسابقه سه امتیاز را می‌خواستیم دوست داشتیم بازی خوبی هم به نمایش بگذاریم. فکر می‌کنم هواداران از دیدن این مسابقه لذت بردند. سپاهان تیم برازنده و بسیار قدرتمندی است که در بازی هفته دهم مقابل آنها هر دو تیم عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. شاید عدالت در این بود که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد. ما قبل از این در تمام دیدارهای خانگی پیروز شده بودیم و این اولین دو امتیازی بود که از دست دادیم.

مثل اینکه گل سپاهان به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و خود اعضای تراکتورسازی آفساید بوده است.

نمی‌خواستم وارد این مسئله شوم اما متاسفانه اشتباهات داوری تکراری شده است و همه می‌گویند بخشی از بازی است. اگر بخواهیم بگوییم این گل مردود اعلام می‌شد و ما اکنون برنده مسابقه بودیم حرفی مربوط به گذشته است که سودی به حال ما ندارد اما ای کاش این اشتباهات اتفاق نیفتاد. متاسفانه در فصل جاری اشتباهات داوری به ضرر تیم ما خیلی زیاد شده است. در دیدار ما مقابل استقلال خوزستان خطایی اعلام شده و داور به جای اینکه به بازیکن خطاکننده کارت زرد نشان دهد و او از زمین بیرون رود کارت را به فرد دیگری می‌دهد. اگر آن بازیکن اخراج می‌شد شرایط به کلی فرق می‌کرد. دیگر ترجیح می‌دهم در مورد داوری صحبت نکنم. متاسفانه امسال از داوری شانس نیاوردیم.

در دو هفته‌ای که رقیبان‌تان امتیاز زیادی از دست دادند نتوانستید فاصله خود را در سطح زیاد کنید.

ما در حال حاضر از تیم دوم سه امتیاز بیشتر داریم که این حاشیه امنیت زیادی نیست. رسول خطیبی سرمربی تیم ما هم به دنبال این است که از تمامی بازی‌ها امتیازات کامل را دریافت کند تا فاصله‌مان از تیم دوم بیشتر شود.

در دیدار مقابل سپاهان رکورد حضور هواداران در بازی‌های لیگ امسال شکسته شد.


از هواداران خوب و خونگرم تراکتورسازی تشکر می‌کنم. خوشحالم که آنها هیجان و شور تراکتورسازی به سکوهای یادگار امام بازگرداندند. باید از هوادارانمان عذرخواهی کنیم چراکه وقتی هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند مشکلات رفت و آمدی آنها بیشتر می‌شود اما آنها به خاطر تعصبی که به تیم دارند این مشکلات را به جان می‌خرند. واقعا باید به غیرت این هواداران آفرین گفت که در هر شرایطی از تیم خود حمایت می‌کنند.

این هفته با سایپایی بازی می‌کنید که هدایت آن برعهده مجید جلالی سرمربی فصل قبل تیم تراکتورسازی است. این رویارویی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مجید جلالی انسان بسیار بزرگی است که برایش احترام قائل هستم. بازی با سایپا بسیار مهم است و ما به دنبال کسب پیروزی در آن هستیم. جلالی دوست من است اما در مستطیل سبز رقابت حرف اول را می‌زند و تدابیر کادر فنی نتیجه را مشخص می‌کند. ما به دنبال کسب سه امتیاز از این مسابقه هستیم.

باشگاه تراکتورسازی مشکل مالی ندارد.

اگر پولی به دستمان برسد به بازیکنان پرداخت می‌کنیم. برای رساندن پول به تیم و بازیکنان تلاش می‌کنیم و بازیکنان می‌دانند هروقت پول به باشگاه بیاید به سرعت به آنها پرداخت خواهد شد.

به نظر می‌رسد هواداران تراکتورسازی و بازیکنان این تیم از دعوت کم تعداد بازیکنان تراکتورسازی به تیم ملی ناراحت هستند و از اینکه فقط احمد آل‌نعمه در لیست قرار دارد انتقاد می‌کند.

وقتی دیروز فهمیدم فقط یک بازیکن از جمع ما به تیم ملی دعوت شده است واقعا متاسف شدم. تراکتورسازی اکنون در صدر جدول قرار دارد و بهترین بازی‌ها را به نمایش گذاشته است. ما سه هفته است در صدر قرار داریم و حضورمان هفته آینده هم در این مکان قطعی است.

این در شان بازیکنان تراکتورسازی نیست که فقط یک نفر از جمع آنها به تیم ملی دعوت شود. البته متعجب هستم چراکه پیش از این برای حضور سامان نریمان‌جهان در پرتغال به باشگاه نامه زده بودند و از ما خواستند مشکل خروجی او را از لحاظ سربازی‌ حل کنیم. من به کارلوس کی‌روش پیشنهاد می‌کنم اینقدر به ورزشگاه آزادی نرود چراکه برای او این کار خسته‌کننده شده و خمیازه می‌کشد و عادل فردوسی‌پور آن را سوژه می‌کند. کی‌روش یک بار به ورزشگاه یادگار امام بیاید و از نزدیک بازی‌های تراکتورسازی و شور 50 هزار هوادار را مشاهده کند که خواب از سرش بپرد.

من انتظار داشتم کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل سپاهان به تبریز بیاید و بازی را از نزدیک ببیند. در واقع این حساس‌ترین مسابقه هفته بود و هر دو تیم در صدر جدول رقابت نزدیکی داشتند. بهترین بازی هفته دهم همین مسابقه بود. جای کی‌روش و دستیارانش در این دیدار خالی بود. متاسفانه من در اخبار صدا و سیما هم شنیدم که می‌گفتند بازی ذوب‌آهن و استقلال حساس‌ترین دیدار هفته است. ذوب‌آهنی که در رده پانزدهم قرار دارد و استقلالی که در رده دوم است چطور حساس‌ترین بازی را انجام می‌دهند.  این بازی را با دیدار دو تیم تراکتورسازی و سپاهان که دارای ریشه و سابقه فراوان هستند مقایسه کنید. متاسفانه این تبعیضی است که صدا و سیما همیشه قائل می‌شود.

باز هم می‌گوییم جای کی‌روش در بازی ما خالی بود. او کدام مسابقه تیم‌ها را مشاهده کرد. ما دوست داریم او به تبریز بیاید و عملکرد تیم را مشاهده کند. ما از سرمربی تیم ملی می‌خواهیم یک روز به همراه دستیارانش در تبریز مهمان ما باشد و 5 ساعت از وقت خود را در اختیار ما قرار دهد تا از نزدیک عملکرد بازیکنان ما را مشاهده کند. همین جا از او دعوت می‌کنیم اما واقعا حیف شد که او این هفته در تبریز نبود چراکه بازی ما مقابل سپاهان یکی از بهترین دیدارها بود.

 

علی کریمی بازیکن سابق تراکتورسازی هم به عنوان مربی کار خود را در کادر فنی تیم ملی آغاز کرد. در این مورد چه نظری دارید؟

علی کریمی بازیکن تراکتورسازی بود و حضورش در تیم ملی را به فال نیک می‌گیرم. فعالیت کریمی در یک فاز جدید از فوتبال آغاز شد. امیدوارم او توان و پتانسیلی را که به عنوان بازیکن در میدان به نمایش می‌گذاشت بتواند در فاز جدید فعالیتی خود هم به نمایش بگذارد. کریمی اولین قدم خود را در دوران مربیگری برداشت و برایش از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم. او می‌تواند به سرمربی تیم ملی در شناسایی بازیکنان توانمند تیم‌های شهرستانی کمک بیشتری کند. به هر حال کریمی هم عضوی از خانواده تراکتورسازی است و حضورش در تیم ملی را به فال نیک می‌گیریم.

لوسیانو ادینهو هفته گذشته در مصاحبه‌ای به گرفتن تابعیت ایران و بازی برای تیم ملی ابراز تمایل کرد. در این مورد چه نظری دارید؟

او نسبت به حضور در تیم ملی ابراز تمایل کرد و ما در هفته‌های آینده برای گرفتن تابعیت او اقداماتی را انجام می‌دهیم. البته بحث ما فقط ادینهو نیست. تراکتورسازی ستاره‌های زیادی دارد که می‌تواند به تیم ملی کمک کنند. در حال حاضر سه بازیکنی که در صدر گل‌زنان لیگ برتر هستند در تیم تراکتورسازی فعالیت می‌کنند. بازیکنان ما گل‌هایشان را به همان تیم‌هایی زدند که اکنون نفرات زیادی از آنها در تیم ملی حضور دارند. فکر می‌کنم حق تراکتورسازی در تیم ملی دیده نشده و اگر تمرکز فقط روی استقلال و پرسپولیس باشد این به ضرر فوتبال کشور است نیازی نیست که الان به بازیکنان خود توجه نکنیم و فردا که کی‌روش با مشکل روبرو شد ذره‌بین به دست بگیرد تا ببیند کدام ایرانی در لیگ دسته سوم فلان کشور اروپایی بازی می‌کند. ما در کشورمان به اندازه کافی بازیکن خوب و استعداد داریم.نباید فقط به چند تیم تکیه داشته باشیم چراکه اینها کل فوتبال ما را تشکیل نمی‌دهند.

وضعیت سعید آلوسی به کجا انجامید؟

آلوسی بدون اطلاع و کسب مجوز از باشگاه از 19 شهریور غیبت کرد و در تمرینات تیم حاضر نشد. ما در این ارتباط دیروز نامه‌ای را به فدراسیون ارسال کردیم. ما خواستیم تا 48 ساعت وضعیت او مشخص شود یا به تیم بازگردد یا در نامه‌ای جدایی خود را اعلام کند تا تصمیم دیگری بگیریم.

پس او خودش بدون هماهنگی در تمرینات حضور نیافته است.

بله. نه دوره‌ای بوده و نه دعوت‌نامه‌ای به دستمان رسیده است. خودش به یکباره غایب شد و بعد در رسانه‌ها شنیدیم که آلوسی رفته است. حالا به تهران، آمریکا یا ... سفر کرده است را نمی‌دانیم. او با ما قرارداد داشته و باید هماهنگی لازم را انجام دهد. او از 15 شهریور تا 21 روز بعد از حضور در تمرینات غیبت داشت و این کار بدون هماهنگی با کادر فنی و مدیریتی باشگاه بود.ما در سایت‌‌ها خواندیم که او دوره رفته است که کاری به این مسائل نداریم. او قرارداد داشته و برخلاف آن عمل کرده است.

مثل اینکه آلوسی با وجود حضور در باشگاه تراکتورسازی حکم مشاوری در باشگاه استقلال گرفته است.

فعلا این مسئله بحث ما نیست و بعدا به آن رسیدگی می‌کنیم اما در بند قرارداد با صراحت آمده که او نمی‌تواند بدون هماهنگی باشگاه با تیمی هم مذاکره کند و این کار خلاف قانون است. ما ابتدا آن مسئله را مشخص می‌کنیم و سپس در این مورد هم تصمیم می‌گیریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس