کد خبر 349131
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

هزاران مسلمان در فرانسه برای محکوم کردن سر بریدن کوهنورد فرانسوی توسط شبه نظامیان داعش در شرق الجزایر به خیابان‌های شهرهای مهم فرانسه رفتند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسیا نوشت: صدها مسلمان در پاریس مقابل "مسجد جامع" تجمع کرده و بنرهایی به دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: "وحشیگری را متوقف کنید" و "نه، به اسم من".

دلیل بوبکر، روحانی مسجد جامع پاریس گفت: ارو گوردل، کوهنورد فرانسوی قربانی یک قاتل بزدل شد، اسلام خواستار احترام به جان و زندگی افراد است و قتل افراد بی‌گناه را ممنوع می‌کند.

وی افزود: در قرآن آمده است که کشتن یک فرد بی‌گناه برابر با کشتن بشریت است. این تجمع اعتراضی مخالفت ما با چنین اقدامات و تمایل‌مان برای زندگی در کنار یکدیگر را نشان می‌دهد.

ارو گوردل 55 ساله اواخر روز یکشنبه در شرق الجزایر توسط "جند الخلافه" گروه مرتبط با داعش ربوده شده و تنها 24 ساعت پس از اعلام اولتیماتوم به فرانسه برای متوقف کردن حملات هوایی علیه داعش سر بریده شد.

داعش در واکنش به عملیات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا با هدف از بین بردن شبه نظامیان داعش اعلام کرده که به غربی‌ها حمله می‌کند.

مسلمانان 10 درصد از جمعیت کل فرانسه را تشکیل می‌دهند و به همین خاطر در غرب اروپا فرانسه نسبت به دیگر کشورها دارای بیشترین تعداد مسلمانان است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس