کد خبر 348999
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

پس از آنکه شش کشور عربی با آمریکا برای حمایت از دولت یمن در مقابل معترضان توافق کردند، گروهکی که خود را «القاعده در شبه‌جزیره» عربستان می‌نامد علیه انصارالله یمن، جنبشی که رهبری معترضان در این کشور را بر عهده دارد، اعلام جنگ کرد.

به گزارش مشرق، القاعده شبه جزیره عربستان، پنج روز پس از توافق دولت یمن با مخالفان از جمله جنبش انصارالله یمن، علیه گروه انصارالله اعلان جنگ کرد.

پایگاه خبری صدی البلد، با بیان این خبر افزود: در ویدئویی که مؤسسه الحسام وابسته به القاعده منتشر کرده است، حوثی‌های یمن تهدید به قتل شده‌اند.

در این ویدئو که جنبش انصارالله یمن تهدید شده‌اند که سر از تنشان جدا خواهد شد، تلاش شده است اعتراضات عمومی به دولت این کشور به جنگ مذهبی تبدیل شود. در این ویدئو تلاش شده است تا اهل سنت علیه جنبش انصارالله تحریک شود و از اهل سنت یمن خواسته شده است در مقابل انصارالله که رهبری همه معترضان داخلی را بر عهده دارد، سلاح در دست بگیرند.

همزمان، پایگاه خبری مأرب پرس یمن نوشت: وزرای خارجه شش کشور شورای همکاری خلیج‌فارس به همراه وزیر خارجه آمریکا روز جمعه (دیروز) در نشستی در نیویورک با عنوان «سمینار همکاری استراتژیک» بر لزوم حمایت از دولت یمن و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری این کشور در مقابل کسانی که این کشورها آنان را «برهم زنندگان آرامش در یمن» خواندند تأکید شد.

این نشست پنج روز پس از توافق دولت یمن با مخالفان از جمله جنبش انصارالله یمن برگزار شد. .منصور هادی رئیس جمهوری یمن پس از امضای توافق اعلام کرده بود که «این توافق ما را به سمت سازندگی کشور سوق می‌دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    اینم از یمن.. رفت پیش سوریه
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    ببند دهنتو بزی
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    هیچ غلطی نمیتونن یکنن چون ایران حامی یمن
  • موساد ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    چون ایران حامیشونه حتما شکست میخورن مثل عراق و سوریه که نابود شدن.. اخرم عشقم امریکا میاد و نابودشون میکنه
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    خدا را فراموش نکنید ایران می تواند به خواست خدا یاور مظلومان و مستضعفان باشد ودر حقیقت خدا ولی مؤمنان است.
  • حسین ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    موساد حالا که میبینم امریکا به پایه ایران افتاده در باره اعتلاف داعش.وچرا امریکا که حامی داعش تو سوریه بود شکست خورد.مرگ بر عشقت امریکاودر اخر موساد سرویس اطلاعاتیه اسرایل هست نه امریکا.خخخ هههه
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    با عشقت محشور بشی.همه بگین آمین
  • احمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    انصار الله رو با ارتش سوريه مقايسه نكن. حتي داعش و جبهه النصره و ارتش عربستان اگه با هم جمع بشن هم نميتونن انصار الله رو شكست بدهند. حوثي هاو طرفداراشون جنگجويان قهاري هستند. حالا بزودي عجايبي از اينها خواهيد ديد.اكثريت مردم يمن زيدي مسلك و طرفدار حوثي ها هستند تركيب جمعيتي يمن با سوريه فرق داره عزيز جان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس