کد خبر 348996
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: ستاد ازدواج دانشجویی برنامه‌هایی را برای ترویج ازدواج در بین دانشجویان مجرد در نظر دارد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حجت‌الاسلام میرمجید قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان به ویژه دانشجویان فرهیخته و تحکیم بنیان خانواده و مهارت‌ افزایی زوج‌های دانشجو و با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، در دانشگاه‌های سراسر کشور ثبت‌نام هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی از 5 مهرماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز  و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس زوج‌های دانشجوی متقاضی حضور در این برنامه‌ها که تاریخ عقد آنها از اول مهرماه 93 تا آخر مهرماه است، می‌توانند با مراجعه به سایت nahad.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته هدیه ویژه مقام معظم رهبری به زوج های دانشجو در قالب سفر زیارتی 3 روزه مشهد مقدس اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: باتوجه به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان، و تأکید معظم له به ضرورت سیاست‌گذاری برای ترغیب دانشجویان به ازدواج، ستاد ازدواج دانشجویی برنامه‌هایی را برای ترویج ازدواج در بین دانشجویان مجرد در نظر دارد. پیش بینی می‌شود امسال حدود 50 هزار زوج دانشجو در این طرح شرکت کنند.طی چند سال برگزاری ازدواج دانشجویی، پایداری بالا و وجود کمترین میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی در آمارهای رسمی ارایه شده، مشاهده می‌شود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن آمار طلاق در میان مخاطبان طرح ازدواج دانشجویی شرکت در دوره‌های مهارت افزایی و انتخاب آگاهانه است و برای این اساس طرح دوره‌های مجازی آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج طراحی و در آینده نزدیک ارائه خواهد شد همان گونه که در تابستان گذشته حدود 15 هزار دانشجوی مجرد در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج شرکت نمودند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    8 1
    مشكلات اقتصادي رو رفع كنيد جوان ها خودشان بلدند بروند سراغ ازدواج ...
  • ملودی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ما که مشهدی هستیم چطور؟ ثبت نام کردیم اما هیچ خبری نیست!!!
  • الیاسی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    سلام دیگه نمیشه ثبت نام کرد؟
  • حامد ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    با سلام مرحله بعدی ثبت نام در سال94 کی شروع میشه
  • فلاح ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    نوزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی کی شروع میشه
  • محمدی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام مرحله بعدی سال 94 کی شروع میشه
  • فاطمه ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    مراسم نوزدهمین ازدواج دانشجویی کجا برگزار میشه؟
  • سعید ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    با سلام تارخ عقد این جانب برج دو 95 می باشد دوستان زمان ثبت نام کی هست کسی میتونه دقیق اطلاع رسانی کنه باتشکر
  • عارف پاشایی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام خسته نباشید خواستم بپرسم من دانشجو هستم ولی متاهل نیستم ایا امکانش هست ک ثبت نام کنم تشکر
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    باسلام آیا طللبه های حوزه های علمیه هم میتونن برا ازدواج دانشجویی ثبت نام کنند، ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس