کد خبر 348876
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

فرمانده‌ نیروی زمینی ارتش گفت: امروز سطح توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه اشراف اطلاعاتی به حدی است که در هیچ نبردی غافلگیر نخواهند شد.

به گزارش مشرق، صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نیروی زمینی ارتش صبح امروز و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نزاجا و جمع دیگری از فرماندهان این نیرو برگزار شد.

پوردستان در این مراسم طی سخنانی به تجربیات ارتش در سالهای جنگ و نیز رصد جنگهای مختلف منطقه ازجمله جنگ 33روزه، 22روزه و جنگهای عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز سطح توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه اشراف اطلاعاتی به حدی است که در هیچ نبردی غافلگیر نخواهند شد.

وی درخصوص سالهای آغازین جنگ نیز اظهار داشت: در شروع حمله رژیم بعث به مرزهای ایران، شرایط در نیروهای مسلح چندان مطلوب نبود. ارتش در غرب مشغول بود و سپاه پاسداران نیز در ابتدای تاسیس قرار داشت.

پوردستان به برخی کارشکنی ها و سیاست های غلط به ویژه در دولت بنی صدر اشاره کرد و ادامه داد: اینها در حالی بود که ارتش رژیم بعث با پشتیبانی گسترده شرق و غرب به سمت شهرهای ایران حمله می کرد.

فرمانده‌ نیروی زمینی ارتش با اشاره به 5 مهر سالروز عملیت شکست حصر آبادان اظهار داشت: حضرت امام(ره) در 14 آبان 59 خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که باید حصر آبادان شکسته شود. این فرمان علاوه بر جایگاه قانونی یک تکلیف شرعی نیز محسوب می‌شد. از همان زمان نیروی زمینی دست به کار شد و به لشکر77 خراسان دستور داد در آبادان و اروند مستقر شود. این لشکر هم در اولین اقدام خود جاده وحدت را احداث کرد و در واقع سازماندهی نیروها از همان زمان آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به این که عملیات ثامن‌الائمه با محوریت لشکر 77 خراسان و با حضور نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش آغاز و در پی آن حصر آبادان شکسته شد، خاطر نشان کرد: در این عملیات ضربات سنگینی به ارتش صدام وارد شد و از سویی تحقق فرمان امام این پیروزی را شیرین‌تر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس