کد خبر 348566
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

سایت خبری بی بی سی فارسی نام فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حجازی تغییر داد.

به گزارش مشرق؛ سایت بی بی سی فارسی درگزارشی درباره اظهارات اخیر سردار حاجی زاده درباره کیفیت حضور سپاه پاسداران در عراق، از فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با عنوان سردار حجازی یاد کرد.

این در حالی است که سردار حجازی  از فرماندهان سپاه پاسداران هم اکنون معاونت تحقیقات و آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

البته بخش بی بی سی فارسی در به کارگیری اشتباه نام مقامات و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد.

در یکی از جالب ترین گاف های بی بی سی، زمانی که سردار عزیر جعفری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد  بی بی سی فارسی وی را با محمد جعفري، معاون امنيت داخلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران اشتباه گرفت و همين مساله خبرنگار و تحليلگر بي بي سي را به سمت تحليلي کاملا اشتباه هدايت کرد.

در آنزمان بخش فارسي راديو "بي بي سي فارسی" در مورد انتصاب فرماندهي کل سپاه پاسداران، با "هوشنگ حسن ياري" بعنوان کارشناس نظامي و استاد دانشکده سلطنتي نظامي کانادا گفت وگو کرد.

بي بي سي در سووالي با ذکر اين مطلب که آقاي جعفري تا قبل از اين مقام، معاون امنيت داخلي دبير شوراي امنيت ملي ايران بود و در مذاکرات هسته اي اخير و نيز در گفت وگو با مقامات آمريکايي در مورد عراق شرکت داشت، پرسيد: به نظر شما آقاي جعفري در چه ظرفيتي در اين مذاکرات حضور داشت، با پاسخ حسن ياري روبرو شد که بر مبناي همين اشتباه بي بي سي، تغيير فرماندهي کل سپاه را به موضوع اتهام آمريکايي ها عليه سپاه ربط داده و گفت: "حضور ايشان به عنوان يک فرمانده نظامي و نيز به عنوان يک شخص امنيتي بوده و به خصوص آنچه که شايد مهم باشد، رابطه اي است که در اين مذاکرات آقاي جعفري به طور قطع توانسته با آمريکايي ها و عراقي ها برقرار کند! يعني يک نوع آشنايي نزديک تر به طرز نگرش آمريکايي ها نسبت به مسائل مختلف و همينطور سياسيون عراقي."

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس