کد خبر 348418
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳

یک روزنامه معروف آمریکایی طی یادداشتی نوشت: ایران کشوری با موجودیتی عقیدتی است که رهبری آن قدرت آمریکا را رو به کاهش می‌بیند و بزرگترین تهدید علیه منافع واشنگتن در منطقه است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» طی یادداشتی به قلم « ری تکیه» و « دنیس راس»، 2 کارشناس و مشاور برجسته آمریکایی تحت عنوان «ایران بزرگترین چالش آمریکا» نوشت:در حالی‌که آمریکا هجمه خود برای از بین بردن داعش را آغاز کرده است و بسیاری در این مسیر بر روی ایران حساب باز کرده‌اند پیشتر  «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا مخالف حضور ایران در نشست پاریس شده بود اما با این وجود وی بعدا اعلام داشت که اگر تغییر و دگرگونی در دیگران مشاهده کند مخالف ایده ارتباط با (ایران) در زمینه داعش نیست.

باید در این زمینه گفت که بحث تغییر و این که «دشمن دشمن لزوما دوست نیست» را باید به خاطر سپرد. فراز و نشیب‌های نبرد علیه تروریسم نباید این واقعیت را پنهان کند که تلاش‌های حکومت ایران در از بین بردن ترتیبات منطقه‌ای هم‌اکنون مبدل به بزرگترین چالش بلند مدت آمریکا شده است.

در ادامه این یادداشت آماده است: ایران کشوری عادی نیست بلکه موجودیتی عقیدتی با ترفندهای مختلف است و رهبری این کشور قدرت آمریکا را رو به کاهش می‌بیند. هم اینک ایران با توجه به وضعیت منطقه خود را در فرصتی یگانه در ضربه زدن به آمریکا و نظام متحدان آن می‌داند.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: منافع ایران و آمریکا در منطقه در 2 جبهه متضاد قرار دارند . ایران با ارسال سرمایه و نیرو و مشاوره در حمایت از حکومت «بشار اسد» است . آمریکا در این میان با حفظ منافع خود در سوریه علیه اسد و داعش می‌تواند پیام قاطعی را به ایران مبنی بر پرداخت هزینه‌های گزاف به خاطر مشکل سازی بدهد.

بنابر این هرنوع همکاری فرضی بین آمریکا و ایران تلاش‌های واشنگتن در ایجاد کشوری کثرت‌گرا و واحد را در منطقه نابود خواهد ساخت.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: طی دهه‌های گذشته و در 2 دولت پیشین آمریکا،  واشنگتن مشتریان اروپایی و آسیایی را از این کشور دور کرده اما این در موقعیت ایران در خاورمیانه تاثیری نداشته است. جدای از فروش تسلیحات به عربستان و تلاش در جهت آرام کردن نگرانی‌های اسرائیل، آمریکا نتوانسته تلاش نظام‌مند برای انزوای ایران در منطقه به اجرا گذارد . پس لازم است ایران با واقعیت جدید و ناگوار دیگر درحالی‌که در تلاش برای یافتن متحد می‌باشد، مواجه شود.

در انتهای این یادداشت آمده است: مواضع ایران و آمریکا در خاورمیانه در تضاد با هم هستند و ایران فرصت طلب عقیدتی بعید است که متحد خوبی برای غرب باشد و نباید تقارن مخالفت ایران با آمریکا علیه داعش چشمان واشنگتن را نسبت به تهدیدهای ایران ببندد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    « ری تکیه» و « دنیس راس» اين دو نفر دو تا احمق كله پوكن تمام عيار هستن با اين تحليل چرت و پرتشون بيشتر بي سوادي و حماقتشون رو نشون دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس