مدیر رادیو کتاب برنامه‌های این شبکه رادیویی در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: حمیدرضا ولیان، مدیر رادیو کتاب، در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های در هفته دفاع مقدس گفت: رادیو کتاب در راستای مأموریت خود کتاب‌های دفاع مقدس را مورد توجه قرار داده و در قالب گفت‌و‌گو با مؤلفان و ارائه سیر داستان‌نویسی، نمایش و ... به اجرای برنامه‌هایی در رابطه با دفاع مقدس خواهد پرداخت.

ولیان ادامه داد: در هفته دفاع مقدس در دو حوزه فعالیت خواهیم داشت؛ یکی تولید برنامه‌هایی با عنوان «رادیو روزگار» که با موضوع تاریخ شفاهی به مرور و بررسی وقایع و حوادث به همراه شرح حال بزرگان و ستارگان نهضت انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس پرداخته و مخاطبان را با زوایا و ناشنیده‌های جدیدی آشنا می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این برنامه بخش‌های گوناگونی همچون «صدای تاریخ»، «تاریخ‌سازان»، «تاریخ‌نگاران»، «طرفه‌های تاریخ»، «دیده‌بان تاریخ» و ... دارد و از شخصیت‌های مهم دفاع مقدس در این برنامه‌ها دعوت شده تا به بیان خاطرات و وقایع مهم زندگی خود در طول هشت سال دفاع مقدس بپردازند.

ولیان تصریح کرد: بخش دیگر از رادیو روزگار با عنوان «قلمستان» است که نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس به آموزش تاریخ‌نگاری به صورت مرحله‌ای خواهند پرداخت. همچنین کتاب‌هایی که توسط نویسندگان شهرستانی به نگارش درآمده است، در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است. البته این برنامه توسط مراکز استان‌ها تولید شده است.

وی در ادامه از اجرای برنامه «مشق عشق» خبر داد و بیان کرد: در این برنامه نویسندگان به روایت داستان‌های دفاع مقدسی می‌پردازند و از سوی دیگر به کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس که مقام معظم رهبری بر آنها تقریظ نوشته‌اند، پرداخته می‌شود و بخش‌هایی از این آثار برای مخاطبان بازخوانی می‌شود.

مدیر رادیو کتاب در بخش دیگر سخنان خود گفت: بخشی از برنامه‌های رادیو کتاب در راستای اطلاع‌رسانی است که در هفته جاری با حضور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که از 5 تا 12 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس برپاست، به صورت زنده و مستقیم این برنامه را پوشش داده و به انعکاس برنامه‌های نمایشگاه خواهد پرداخت.

ولیان یادآور شد: گفت‌وگو با نویسندگان و قصه‌گویی عناوین دیگری از برنامه‌های رادیو کتاب در هفته دفاع مقدس است. همچنین برای نخستین بار بسته‌های منتخب از قطعاتی از کتاب‌های دفاع مقدس به صورت شنیداری تولید شده و در این هفته پخش می‌شود که زمان کوتاهی به آن اختصاص یافته است و حدود 50 قطعه از میان کتاب‌های دفاع مقدس را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس