کد خبر 347824
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

وزیر بهداشت گفت: پذیرش پولی و دریافت شهریه از دانشجویان مصوبه قانونی است و دانشگاه‌های برتر دنیا این مسیر را رفته‌‌اند بنابراین دریافت شهریه رقابت را افزایش می‌دهد و به نفع نظام آموزشی خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، در حاشیه آغاز سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کشور در رابطه با بسته آموزشی طرح تحول سلامت گفت: موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی آن کار بسیار سختی است در طول یکسال گذشته مشغول برنامه‌ریزی آن بوده‌ایم و کارهای خوبی تدوین شده است.

وی افزود:‌در حوزه پژوهش نیز اقدامات خوبی انجام شده که حاصل آن تقویت بنیه و توجه به زیرساخت‌هاست.

وزیر بهداشت در رابطه اینکه گفته می‌شود پذیرش پولی دانشجو به کیفیت آموزش لطمه می‌زند گفت: همه باید به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی احترام بگذاریم در وزارت بهداشت تمهیدات و بازنگری در آیین‌نامه انجام شد تا در پذیرش دانشجو دقت بیشتری شود.

هاشمی ادامه داد: به جز مواردی که در گذشته نقص‌هایی وجود داشته افرادی که به این طریق پذیرش شد‌ه‌اند جزو بهترین‌ها بوده‌اند و می‌تواند در بهترین دانشگاه‌ها پذیرش شوند و صرفاً پول مبنای پذیرش نبوده است.

وی گفت: دریافت شهریه رقابت را برای کسانی که از آموزش نسبتاً رایگان استفاده می‌کنند سخت خواهد کرد این مسیر را دانشگاه‌ها برتر دنیا رفته‌اند و با شهریه اداره می‌شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا باید با آموزش رایگان در دانشگاه‌های علوم پزشکی خداحافظی کرد گفت: خداحافظی نباید کرد بلکه طبق قانون 20 درصد پذیرش در دانشگاه‌ها به صورت خودگردان خواهد بود قانون اگر رعایت شود ارزش و فواید خود را دارد و در دراز مدت به نفع علم خواهد بود.

هاشمی در موردپوشش درمان‌های ناباروی گفت: هنوز پوشش مناسب بیمه‌ای برای ناباروری وجود ندارد این افراد فقط دریافت دارو را پشت سر می‌گذارند که گران و پرهزینه است امیدواریم با کمک بیمه‌ها امکانی فراهم شود تا حمایت بیشتری از این افراد انجام شود.

وی افزود: هنوز فقط به جز دفترچه بیمه خدمت دیگری برای ناباروری تعریف نشده است شناسایی این افراد نیز زمانی مناسب است که خدمتی باشد نباید کاری کنیم که مأیوس‌تر شوند و به نظر بنده دولت حتماً تمهیدات در نظر گرفته را عملیاتی می‌کند.

هاشمی همچنین در مورد اعتراض داوطلبان آزمون جایابی دندانپزشکی گفت: اگر دانشگاهی بیش از 10 درصد امکان پذیرش داشت ستاد نباید مانع آن شود. ما در مورد آزمون‌های پزشکی کوتاه نمی‌آیم چون پزشکی با جان مردم در ارتباط است مردم هم به ما اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ما نسبت به برگزاری آزمون سختگیر هستیم این در حالی است که زمانی حیا و شرم در حوزه آموزش پزشکی بیش از امروز بود اما افرادی که در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی نگرفته‌اند انتظار دارند که قبول شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در آموزش مانند غذا با هیچکس رودربایستی نداریم و تحت فشار تصمیم نمی‌گیریم. حتی اگر معترضان جلوی مجلس هم جمع شوند یا هر جای دیگر وزارت بهداشت زیر فشار نمی‌رود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تقاضای حوزه سلامت همزمان با سفر رئیس جمهور به آمریکا گفت: در طول خدمت دولت یازدهم تا کنون به خود این اجازه را نداده‌ام که راجع به نواقص به رئیس جمهور حرفی بزنم و مطمئن هستم در این سفر آنچه شایسته ملت است فراهم خواهد شد و امیدوارم در جمع بین‌المللی مطالبه ملت محقق شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • amir ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    به این ترتیب تدریجا علم متعلق به مرفهین جامعه میشود وطبقات محروم ازدستیابی به مدارج علمی جامیمانند این با روح انقلاب ما درتضاد است بخدا همه چیز اسکناس نیست اقای وزیر! . یک کارگرزاده دکتر!
  • بهلول ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    واقعا در اینکه در این مملکت پول حرف اول و آخر را میزند شک داری؟ پول داری زندگی کن اما اگر پول نداری باید و ناچاری برای ثروتمندان کار کنی این یعنی عدالت ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس