کد خبر 347790
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به شدت از عملکرد تیم ملی فوتبال امید در بازی‎های آسیایی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، حیدر بهاروند با اشاره به نتایج تیم ملی فوتبال امید در بازی‎های آسیایی اینچئون، تصریح کرد: به نظر من این تیم ضعیف‎ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و مقابل تیم‎های درجه سه آسیا هم ناتوان بود. تیم‎های ویتنام و قرقیزستان در حد فوتبال کشورمان نبوده و نیستند و نسبت به این نتایج ضعیف بی‎تفاوت نیستیم.

وی ادامه داد: بازیکن‎های تیم امید که اکثراً لیگ برتری هستند به نظر می‎رسد از لحاظ فوتبالی ارضاء شده‎اند و برای این بازی‎ها انگیزه‎ای نداشتند. آنان از لحاظ فنی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.

بهاروند تأکید کرد: این تفکر اشتباه است که فقط باید به بازیکن‎هایی توجه شود که سابقه حضور در تیم‎های نوجوانان و جوانان ایران یا لیگ برتر را دارند. نباید در کشوری که به لحاظ فوتبالی بزرگ است فقط به 40 – 50 بازیکن توجه شود.

رئیس هیئت فوتبال لرستان با بیان اینکه تجربه ثابت کرده برخی از بازیکن‎هایی که در رده‎های سنی پایه عضو تیم‎ ملی بوده‎اند در رده‎های بالاتر نتوانسته‎اند خودشان را مطرح کنند، اضافه کرد: این قضیه در مورد برخی از بازیکن‎ها نیز وجود دارد که در تیم‎های پایه ملی نبوده‎اند اما در تیم ملی بزرگسالان درخشش خیلی خوبی داشته‎اند.

وی با انتقاد از نتایج تیم امید اظهار کرد: اگر تیم منتخب هر استان از کشورمان یا تیمی منتخب از لیگ یک و دو در این رقابت‎ها شرکت می‎کرد، بدون شک بهتر نتیجه می‎گرفت و آبرومندانه‎تر بازی می‎کرد. وقتی برخی بازیکن‎ها در اردو حضور نداشتند چرا باید به اینچئون اعزام شوند، مگر قحل‎الرجال است؟!

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کادرفنی باید پاسخگوی این نتایج ضعیف باشد، اضافه کرد: به هیچ وجه نمی‎توان این نتایج را توجیه کرد و این تیم سبب شد زحمات فدراسیون به هدر برود. عملکرد تیم امید در هیئت رئیسه مورد بررسی خواهد گرفت.

بهاروند در ادامه سخنانش گفت: اعتقاد دارم برای پشتوانه‎سازی تیم امید و رده‎های سنی باید فقط توجه به بازیکن‎های لیگ برتری که ارضاء شده‎اند، نداشته باشیم و به لیگ‎های یک و دو باشگاه‎های کشور نیز توجه شود، زیرا در این لیگ‎ها بازیکن‎های مستعدی وجود دارند که از نظر فنی بهتر و بالاتر از بازیکن‎های فعلی بوده و انگیزه مضاعفی برای حضور در تیم ملی دارند و حرف‎شنوی بیشتری از کادرفنی خواهند داشت.

وی بیان کرد: لازم است، مربیان جوان و حتی لژیونرهایی که سال‎ها در اروپا توپ زده‎اند در کنار تیم‎های ملی باشند مثل آقای مهدوی‎کیا که همراه تیم جوانان است و می‎توان در آینده از آنان در کادرفنی تیم‎های ملی استفاده کرد. همچنین نیاز است در کنار هر کدام از تیم‎های رده‎های سنی مختلف تیم ملی یک مدیر فنی قوی حضور داشته باشد تا بتواند در هر شرایطی یه کادرفنی کمک کند و نظارت فنی خوبی داشته باشد.

بهاروند در پاسخ به پرسش که همکاری تیم امید با وینگادا ادامه می‎یابد؟ گفت: در این خصوص هیئت رئیسه تصمیم می‎گیرد. البته باید این موضوع را هم درنظر گرفت که مشکل‎های تیم امید زیاد و مدت کمی دست وینگادا بوده با این حال از عملکرد این تیم راضی نیستم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس