روزنامه نیوریورک تایمز آمریکا اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا بیش از 1000 تبعه کشور ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

1000 تبعه ترکیه عضو داعش هستند/ داعش 31 هزار نیرو دارد/ آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق - روزنامه نیوریورک تایمز آمریکا اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا بیش از 1000 تبعه کشور ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

این روزنامه در ادامه به سرگذشت گروهی متشکل از 10 جوان ترک که پس از گذراندن دوره آموزشی 15 روزه در یکی از اردوگاههای داعش در خاک ترکیه برای "جهاد علیه ارتش و دولت سوریه" وارد این کشور شده اند.

این گزارش می افزاید که یکی از این جوانان بنام احمد که رهبر این گروه10 نفره بوده برای خبرنگار "نیویورک تایمز" تعریف کرده است که از زمان ورود به سوریه دو شهروند سوریه متهم به همکاری با ارتش سوریه را در شهر رقه شخصا با گلوله اعدام کرده و در اعدام دسته جمعی گروهی از سربازان ارتش سوریه که در پایگاه هوایی طبقه در اطراف رقه به اسارت درآمده بودند نیز مشارکت داشته است. "احمد" افزود که تنها پس از "زنده به گور کردن یک شهروند سوریه متهم به ارتداد"! بود که فرماندهان داعش وی را یکی از بهترین نیروهای داعش شناته و وی را به سمت فرماندهی یکی از واحدهای نظامی این گروه تروریستی تکفیری منصوب کرده اند.

منابع اطلاعاتی غربی در گزارشی تعداد نیروهای گروه تروریستی داعش را بیش از 31 هزار تروریست تکفیری عنوان کرده اند.

لازم به ذکر است که در پی تشکیل ائتلاف جنگ علیه گروه تروریستی داعش به رهبری آمریکا، کشور ترکیه که موسس و حامی اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بوده از هرگونه حمایت و عضویت و همکاری در این ائتلاف خودداری کرده و حتی سفر یک روزه جان کری وزیر خارجه آمریکا به آنکارا و دیدار و مذاکرات فشرده وی با سران ترکیه شامل رجب طیب اردوغان رییس جمهور و احمد داووداوغلو نخست وزیر  این کشور نیز کمکی به حل مشکل مخالفت ترکیه با اقدام علیه گروه تروریستی داعش نکرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سهیل بشردوست ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    نوادگان چنگیز خان محترم هستن دیگه، وحشی بازی در نیارن باید تعجب کرد!
  • مجید از ارومیه ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    این ترکیه از خود داعش هم بدتره ، جوری جلوه میده که انگار فقط این اردوغان و ترکیه است که جلوی داعش وایساده اما درظاهر اینطوری نشون میده و در باطن حامی درجه یک و ردیف اول داعش هستش. مرگ بر اردوغان شیطان صفت مرگ بر ترکیه
  • مازندرانی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    من که باورم نمیشه یعنی این جونورها با 30 هزار راس نصف عراق رو گرفتن؟؟؟؟
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    ما هم قرارداد اقتصادی به نفع ترکیه هر روز ببندیم. تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل...
  • ناشناس ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    چند تا هم در شبكه ضاله كلمه و وصال حق هستند اينها را هم اضافه كنيد من اسمشان را ميگم ... خدمتي - هاشمي - ترشابي - سجودي - انصاري - ملازاده - اون يارو عبدالله حيدري - و بقيه وهابيهاي خبيث كه در اين شبكه ها كار مزدوري ميكنند .
  • ناشناس ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    خود اردوغان عضو داعش است با ملك عبدالله اينها را هم بايد بمب باران بكنند هم عبدالله ال سقوط را و هم اردوغان داعشي را بنظرم بايد اين دو نفر را دستگير و در ميدان سازمان ملل با تبر و شمشير اعدام بكنند .
  • رضا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    چطور خبرهای سازمان های اطلاعاتی امریکا وقتی موجب دامن زدن به اختلاف بین کشورهای اسلامی می شود بدون هیچ گونه تردیدی تایید می شود؟
  • آرش پادرزم ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    ترکیه سگ هار نظام سلطه ، بیش از این نمی تواند هم از آخور بخورد هم از توبره . هم خود را مسلمان نمایانده و با جمهوری اسلامی از در اخوت درآید هم متحد آمریکا و اسرائیل بماند اگر تابحال اغماض احمقانه ایران او را گستاخ کرده ولی خودش با این وضعی که به وجود آورده ناگزیر از گذر از لبه تیغ است که البته به احتمال زیاد موساد و اینتلیجنت سرویس در باروری رویای بازگشت به دوره عثمانی روی مغزهای پوک و پوسیده امثال اردوغان و داوداوغلو زیادکار کرده اند که حالا حالاها از این اتوپیا در نمی آیند
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    31 هزار نیرو که چیز زیادی نیست مطمئنا خیلی بیشتر از این حرفهاست فقط استادیوم آزادی 90 -100 هزار نفر جا میشه حداقل داعش 100-150 هزار نفر جنگجوی فعال و نزدیک به 500-600 هزار نفر داوطلب و نیروی جنگ غیر فعال داره
  • محمود ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    خدا لعنت کنه رژیم احمق ترکیه را
  • رحمن ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    برای جنگیدن با داعشی ها باید مانند خودشان عملیات انجام داد یعنی تحرک زیاد و قرار گرفتن نیروها در فضاهای خالی داعشی ها و دایم حمله کردن چند گذینه ای .یعنی در هر حمله بتوان چند گذینه داشت و یکی از بهترین گذینه ها را انتخاب کرد و حمله کرد و در صورت اجبار به مانور بتوان به گذینه بعدی حمله کرد .نیروهای هاونی یعنی خمپاره ها بهترین پشتیبانی همراه نیروهای سبک می باشد.و اگر شما یک لشگر سبک و رزمنده داشته باشید (سواره نظام )خیلی سریع می توانید نیروهای داعش را در مناطق جزءجزءنابود کنید .البته دو لشگر (سواره نظام)را هم برای پشتیبانی آماده داشته باشید.
  • رحمن ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    از آمریکا باید پرسید در کجای دنیا یک کشور خارجی به حکومتی می تواند بگوید که من می گویم تو باید بروی مگر این غلط را در 28مرداد 1332نکردند که الان عذر خواهی می کنند پس به آمریکاییان باید فهماند حالا باید با دولت اسد داعشی ها را از بین برد و سپس یک همگرایی بین مخالف و موافق حکومت اسد بر قرار کرد تا این کشور سلامت به وظایف جهانی خود عمل کنند .اعمال آمریکا چون با ضعف در کردار و تصمیمات ضعیف همراه بوده مانند آنچه در سرزمین فلسطین انجام می دهند حتی نتوانسته اند یک گروه فلسطینی را و اسراییل را به چیزی مجاب کنند چه برسد به کل خاورمیانه که تا حال هم تمام عملکردشان غلط از آب در آمده و همچنان ادامه خواهد یافت
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام. داعش هرگز رده بندی نظامی ندارد و تنها سربازهای دولت یک درصد غربی هستند که هیچ شناختی در نبردهای نظامی و اطلاعاتی و شناسایی ندارد و باید گفت بسیاری از نیروهای داعش حتی کهنه سرباز هم نیستند. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    بقول خودتون 31 هزار عضو داره حالا هزارتاش ترک ترکیه بقیشون چی کجایین از کره ماه امدن ؟ بابا بخدا ما ترکای ترکیه هم از بودنشون خوشحال نیستیم. خوب منم بگم ایرانیا اهل بزرگ نمایین قبل از امدنم به اهواز مادام از ایرانی ها میشیدم عرب ها چی عرب ها فلان ولی حالا که بینشون هستم می بینم قول بیشاخ و دم زبانهای ایرانی هست نه عرب های اهواز
  • رحمن ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    منظورم از سواره نظام پیاده مکانیزه است اشتباه نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس