کد خبر 346157
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

قرار است فردا در آفریقای جنوبی مسجدی افتتاح شود که زنان می‌توانند در آن امام جماعت شوند، همجنس‌گراها حضور یابند و مسلمانان با غیر مسلمانان ازدواج کنند.

به گزارش مشرق، در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:
 
* قرار است فردا در آفریقای جنوبی مسجدی افتتاح شود که زنان می‌توانند در آن امام جماعت شوند، همجنس‌گراها حضور یابند و مسلمانان با غیر مسلمانان ازدواج کنند. به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک استاد مطالعات اسلامی و تاریخ آفریقای دانشگاه آکسفورد قصد دارد مسجدی را در دومین شهر آفریقای جنوبی افتتاح کند که فعالیت‌های خلاف شرع در آن آزاد است."دکتر تاج هارگی ـ Dr. Taj Hargey" متولد شهر "کیپ تاون ـ Cape Town" است که اکنون به دلیل تاسیس مسجدی با قوانین شاذ در معرض انتقادات بسیاری از سوی جامعه مسلمین قرار گرفته است.هارگی میگوید: اگر چه من زندگی همجنس‌گرایانه را تایید نمی‌کنم، اما آن را محکوم نیز نخواهم کرد!تاج هارگی خاطرنشان کرد: به هرحال ما پذیرای افراد هم‌جنس گرا هستیم و با آنها در مورد موضوعاتی چون جنسیت، سیاست و سایر موضوعات گفتگو خواهیم کرد.وی بی‌اطلاعی یا بی‌توجهی خود به احکام اسلامی را اینگونه ادامه داد که: این مسجد همچنین شرایط ازدواج زنان مسلمان با مردان سایر ادیان را فراهم می‌کند!تحلیل گران معتقدندبا شدت گرفتن فعالیت گروههای تندرو و افراطی، برخی پدیده‌های تفریطی که از ناحیه دیگری به دین ضربه می‌زنند نیز در کشورهای غربی یا نزدیک به غرب ایجاد شده است.
 
* روزنامه ایندیپندنت نوشت بیش از دویست پزشک بخش بهداشت روانی انگلیس طی دوسال گذشته تاکنون از کار برکنار شدند.به گزارش شفقنا، به نوشته این روزنامه انگلیسی در اینترنت، بر اساس یک تحقیق جدید و جامع از خدمات بهداشت روانی انگلیس، هزاران نفر در این کشور در حالی که در فهرست انتظار درمان مشکلات روانی خود از طریق خدمات سلامت همگانی هستند، خودکشی می‌کنند. در تازه‌ترین نشانه بحران بهداشت روانی در انگلیس، ائتلافی از موسسات خیریه مهم و متخصصان پزشکی گزارش دادند از هر ده بیمار، یک نفر بیش از یک سال منتظر درمان است و از هر شش نفر از این افراد، یک نفر سعی می‌کند به زندگی خود خاتمه دهد. براساس گزارش پزشکان عمومی این در حالی است که تعداد پزشکان فعال در خدمات بهداشت روانی و روان درمانی در بسیاری از بخش‌های این کشور کاهش یافته است.ائتلافی به نام "ما نیاز به حرف زدن داریم" هشدار داد نتیجه تاخیر در درمان برای بیماران می‌تواند فاجعه بار باشد.
 
* جاوه شرقی مرکز اصلی رشد داعش در اندونزی است. به گزارش خبرگزاری انتارا اندونزی، "علی فوزی" یکی از ستیزه‌جویان سابق اندونزیایی که پیشتر در بحران‌های مختلف خاورمیانه تحت عضویت گروه‌های تروریستی فعالیت داشته است، براین باور می‌باشد که منطقه جاوه شرقی اندونزی بهترین محل برای رشد و توسعه داعش و آموزه‌های این گروه تندرو در اندونزی می‌باشد. وی با اشاره به اینکه خط فکری مردم در جاوه شرقی دارای لایه‌های پنهانی می‌باشد که از دید مقامات محلی و دستگاه‌های اطلاعاتی کشور پنهان باقی مانده است، گفت: تجربه نشان داده است که مردم جاوه شرقی اندونزی همواره آماده حضور در مناطق بحران زده و درگیری‌های مذهبی و دینی هستند لذا معتقدم دولت اندونزی برای عدم شیوع داعش در این کشور باید با توجه بیشتری نسبت به شناخت جغرافیای عقیدتی مردم جاوه شرقی توجه نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس