کد خبر 345980
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

سرمربی پرسپولیس گفت: هواداران نباید از من انتظار معجزه داشته باشند اما به ۴ تا ۵ هفته زمان نیاز دارم تا پرسپولیسی که دوست دارم را بسازم.

به گزارش مشرق، حمید درخشان بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های فراوان روز گذشته قراردادش را با پرسپولیس ثبت کرد و به صورت رسمی هدایت این تیم را تا پایان فصل برعهده گرفت. با وجود اینکه گفته می‌شود قرار داد درخشان با پرسپولیس سفید امضا شده با این حال او خودش این مساله را تکذیب می‌کند. او گفت مبلغ قراردادش خیلی کمتر از مربیان قبلی پرسپولیس است و برایش کمک به پرسپولیس مهم‌تر از مسائل مالی است.

سرانجام قراردادتان را با پرسپولیس امضا کردید.


از روز اول هم قرارداد و اینطور چیز‌ها برایم مهم نبود. من آمده‌ام تا به تیمم محبوبم کمک کنم و در این راه هر کاری از دستم بر بیاید انجام می‌دهم. هواداران این را بدانند که به چیزی به جز کمک کردن فکر نمی‌کنم و حالا اینکه قرارداد داشته باشم یا نه خیلی برای من مهم نیست.

ولی قبول دارید که این قرارداد می‌تواند باعث امینت شغلی شما بشود و از این به بعد با آرامش بیشتری کار می‌کنید؟

با قراردادی که امضا کردم، به ثبات کاری رسیدم. در این چند روزی که به پرسپولیس آمدم مدام درگیر مشکلات تیم بودم. در هنگام ورود که اصلا آرامش نداشتم و اوضاع برای من اصلا خوب پیش نرفت. روز اول که آمدم آن اتفاق‌ها در ورزشگاه درفشی‌فر برای من پیش آمد. شرایطی که کار را برای هر کسی سخت می‌کند نه فقط من. در بازی اول هم  جو استادیوم خیلی ملتهب بود. از روز اول آرامش زیادی نداشتم و این مساله واقعا من را اذیت کرد. حالا امیدوارم با قراردادی که امضا شده، بتوانم با آرامش بیشتری به کارم ادامه دهم. شک نکنید پرسپولس فقط در شرایطی می‌تواند موفق باشد که آرامش کار کند. حاشیه‌ها تیم را نابود می‌کند.

رسانه‌ها در مورد نوع قرارداد شما گمانه زنی‌های زیادی انجام داده‌اند. اینکه می‌گویند قراردادتان را سفید امضا کرده‌اید درست است؟

شاید خیلی از مربیان بگویند ما قراردادمان را سفید امضا کرده‌ایم ولی این را باید بگویم که قرارداد من سفید نیست. من مربی حرفه‌ای هستم و با باشگاه یک قرارداد حرفه‌ای امضا کرده‌ام. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. من بازهم می‌گویم که برای من کمک به پرسپولیس مهم‌تر از این حرف‌ها است ولی دلیلی ندارد که قرارداد سفید امضا کنم. همیشه کارم را در چارچوب حرفه‌ای پیش برده‌ام و در پرسپولیس هم سعی کردم اصولم را رعایت کنم. من مربی هستم و از مربیگری زندگی‌ام را می‌گذرانم. کسی هم در باشگاه از من درخواست نکرد که قرارداد سفید امضا کنم. پس فکر نمی‌کنم بحث‌هایی که در مورد من مطرح می‌شود درست باشد.

اینکه می‌گویند رقم قرارداد شما خیلی از قرارداد علی دایی پایین‌تر است را تایید می‌کنید؟


بله همینطور است. البته شاید حرفه‌ای نباشد که من در مورد قرارداد بقیه صحبت کنم ولی چیزی که واضح این است که مبلغ قرارداد من به شدت از علی دایی پایین‌تر است. من برای کمک به پرسپولیس آمدم و خدا می‌داند که یک لحظه هم به مسائل مالی فکر نکردم. تنها هدف من این است که پرسپولیس را از این شرایط خارج کنم. اگر بتوانم این کار را کنم حس می‌کنم کارم را دراین تیم انجام داده‌ام. اینکه الان در تیم محبوبم که سال‌ها در آن زحمت کشیده‌ام سرمربیگری می‌کنم برای من میلیارد‌ها می‌ارزد و اینکه حالا چه پولی گرفته‌ام خیلی برای من مهم نیست. دوست دارم همه به ما کمک کنند تا بتوانیم پرسپولیس را درست کنیم.

با این حساب شاید خیلی‌ها بگویند ارزش حمید درخشان نسبت به دایی پایین‌تر است که با این تیم قرارداد پایین امضا کرده است.

خودم هم به این مساله فکر کرده‌ام ولی حرف دیگران برای من اصلا مهم نیست. مهم این است که من خودم می‌دانم فقط برای کمک به این تیم آمدم. بازهم می‌گویم من می‌خواهم نام خوبی از خودم در پرسپولیس به جای بگذارم. اگر بتوانم پرسپولیس را به روزهای خوبش برگدانم، کارم را در پرسپولیس انجام داده‌ام. حالا چقدر مهم است که از پرسپولیس چقدر پول گرفته باشم؟

بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان نسبت به شرایط بدنی بازیکنان گله داشتید و اعتقاد داشتید پرسپولیس از نظر بدنی عقب است. از روزی که به پرسپولیس آمده‌اید تا حالا چقدر شرایط بازیکنان بهتر شده است؟

به نظر من از روز اول شرایط خیلی بهتر شده است. در این مدت که من پرسپولیس آمدم سعی کردم از نظر روحی و روانی روی بچه‌ها کار کنم و انگیزه آن‌ها را در تمرینات بالا ببرم. در این چند روز بازیکنان واقعا در تمرینات عملکرد خوبی داشته‌اند و من به داشتن این بازیکنان افتخار می‌کنم. بازیکنان هم قسم شده‌اند که نتایج بد گذشته را جبران کنند و من ایمان دارم که این بازیکنان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان خیلی‌ها به این تیم انگ کم کاری زدند. شما این مساله را قبول دارید؟

به هیچ عنوان. همه بازیکنان عالی کار کردند و این حرف‌ها درست نیست. به عنوان مثال محمدنوری در آن بازی هرچه توان داشت در بازی گذاشت و این وصله‌ها به بازیکنان نمی‌چسبد. تیم خوبی داریم و فقط به کمی زمان نیاز داریم که بتوانیم برنامه‌های خود را در تیم پیاده کنیم..

فکر می‌کنید هواداران به شما زمان می‌دهند که نتایج بد گذشته را جبران کنید؟


من از آن‌ها می‌خواهم به پرسپولیس زمان بدهند نه من. من باشم یا نباشم اتفاق مهمی نیست. مهم این است که پرسپولیس بتواند به روزهای خوبش برگردد. مطمئن هستم طرفداران واقعی پرسپولیس شرایط را درک می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهم که پشت تیم باشند تا ما هم و با آرامش بتوانیم تیم را درست کنیم. این پرسپولیس نیاز به حمایت دارد تا شرایطش درست شود. اگر تیم آرامش داشت باشد می‌توانیم شرایط تیم را درست کنیم و در غیر این صورت کار سخت می‌شود.

شما چند بار گفته‌اید که می‌خواهید تیم را تقویت کنید. بازیکنی را هم زیر نظر گرفته‌اید؟

آنقدر این چند روز درگیر مسائل تیم بودم که اصلا وقت این کار را پیدا نکردم. نه فیلمی دیده‌ام و نه تحقیقی کرده‌ام. تا نیم فصل با همین تیم ادامه می‌دهیم و بعد از آن به فکر جذب بازیکن می‌افتیم. بازیکنان فعلی ما بازیکنان خوبی هستند و می‌توانیم تا نیم فصل روی همین بازیکنان حساب کنیم.

چرا الان بازیکن نمی‌گیرید تا شرایط تیم بهتر شود؟

الان بازیکنان خوب همه تیم دارند چون لیگ تمام کشور‌ها شروع شده و فکر نمی‌کنم بتوانیم بازیکن با کیفیتی را به پرسپولیس بیاوریم. ولی در نیم فصل تلاش می‌کنیم بازیکن با کیفیتی را جذب کنیم تا به درد پرسپولیس بخورد.

فکر می‌کنید بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند حاضر می‌شوند به پرسپولیس بیایند؟

چرا نباید حاضر شوند در پرسپولیس بازی کنند؟ به هر بازیکنی پول بدهی حاضر می‌شود به پرسپولیس بیاید. مگر همین اومانیا با پرسپولیس قرارداد امضا نمی‌کند؟ او در تیم ملی کاستاریکا بازیکن موفقی بود و حالا هم به خاطر پیشنهاد مالی خوب با پرسپولیس قرارداد امضا کرد. پس مطمئن باشید ما می‌توانیم بازیکنان با کیفیت خارجی جذب کنیم و در نیم فصل دوم شرایطمان را بهتر کنیم.

شرایط شما در بازی با راه آهن بهتر از بازی با نفت مسجدسلیمان می‌شود؟

از من نباید انتظار داشت در بازی با راه آهن معجزه کنم. من از یکشنبه تیم را تحویل گرفته‌ام و این زمان کمی است که بتوانم اهداف تاکتیکی‌ام را پرسپولیس پیاده کنم. کمی زمان نیاز داریم تا به شرایط ایده آل برسیم. تا قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان که فقط ۲۰ دقیقه تیم را تمرین داده بودم. بعد از آن هم روز شنبه ریکاوری بود و از روز یکشنبه تیم را تمرین داده‌ام. باید هواداران به من زمان بدهند.

برای موفق کردن پرسپولیس چقدر زمان می‌خواهید؟

من حداقل ۴ تا ۵ هفته زمان نیاز دارم که بتوانم پرسپولیسی که دوست دارم را درست کنم. شک نکنید این زمان بگذرد پرسپولیس متفاوتی را می‌بینید.

مدیران قول حمایت مالی داده‌اند؟

به من نباید قولی بدهند. آن‌ها باید برای آرامش خودشان و نتیجه گرفتن تیم حمایت مالی کنند تا بتوانیم در نیم‌فصل دوم بازیکنان مورد نیازمان را بخریم.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس