کد خبر 345675
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

هند اعلام کرد: از مرز 3500 کیلومتری خود با چین با قدرت دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، این در حالی است که رسانه های داخلی هند در فاصله چند روز مانده به سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به این کشور از یک رویارویی جدید بر سر مرزهای مورد مناقشه دو کشور خبر دادند.

به گزارش رویترز، بیش از 200 سرباز ارتش آزادیبخش خلق چین هفته گذشته وارد منطقه ای در لاداک در غرب کوههای هیمالیا شدند که هند آن را بخشی از خاک خود می داند. این 200 سرباز با استفاده از جرثقیل ، بولدوزر و یک دستگاه خودرو نظامی اقدام به احداث یک جاده دو کیلومتری در داخل این منطقه کردند.

سپس در شب 10 سپتامبر سربازان هندی یک جاده موقتی را که نیروهای چینی احداث کرده بودند تخریب کردند. وزارت دفاع هند هنوز درباره این گزارش واکنشی نشان نداده است.

چین و هند هر دو در تلاشند تصویری مثبت از نخستین نشست شی جینپینگ با نارندرا مودی نخست وزیر هند از زمان انتخاب وی به این سمت در ماه مه ارائه کنند. رئیس جمهور چین قرار است پس از دیدار از مالدیو و سریلانکا روز چهارشنبه وارد هند شود.

هر دو کشور مدعی مالکیت بر بخش های بزرگی از منطقه هیمالیا هستند و پس از دو دهه مذاکره هنوز به حل و فصل مناقشه مرزی که یک بار هم در سال 1962 بر سر آن وارد جنگ شدند نزدیک نشده اند.

سید اکبرالدین سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت :«باید اطمینان بدهم که سربازان شجاع مرزی ما به هر مسئله ای که در مرز اتفاق بیفتد خواهند پرداخت. ما مطمئنیم که مرزهای ما در دستان امنی قرار دارد.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس