کد خبر 345630
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در کشور می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، ضمن بیان این مطلب گفت: هزینه اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان سراسر کشور در حال اجراست.

وی سیگار را عامل تهدید کننده سلامت دانست و افزود: مصرف دخانیات باعث ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و ریوی، فشارخون، سکته مغزی و قلبی می‌شود. مرگ ناشی از این بیماری‌ها قابل پیشگیری است؛ یعنی با ترک دخانیات اعم از سیگار و قلیان می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

سیاری خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت مواد دخانی، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی مردم، ایجاد محدودیت قانونی در اماکن عمومی برای افراد سیگاری و مصرف کننده قلیان و محدودیت تبلیغات می‌توان از مصرف دخانیات در کشور جلوگیری کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دخانیات با استفاده از ابزارهای متفاوت، افراد مختلف جامعه از جمله جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: باید از طریق دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز تحقیقاتی و حوزه‌های علمیه بر روی جوانان و افراد جامعه تاثیر گذاشته و با اطلاع‌رسانی گسترده و بکارگیری راهکارهای مناسب مصرف سیگار در کشور را کاهش دهیم.

سیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: با اطلاع‌رسانی گسترده و پیشگیری از مصرف دخانیات از مرگ سالانه 11 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات و ابتلای هزاران نفر به آسم، سل مقاوم به درمان و بیماری‌های تنفسی پیشگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات به ریاست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور اعضای این ستاد متشکل از ٤ وزارتخانه و نیز سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز پنج شنبه 27 شهریور ماه در وزارت بهداشت برگزار می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس