کد خبر 344807
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

رييس سازمان ثبت احوال کشور گفت: شناسنامه هاي جديد در ثبت احوال مکانيزه و مبتني بر پايگاه اطلاعات جمعيتي کشور است ، لذا قابل جعل نمي باشد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، گردهمايي سراسري مديران ثبت احوال کشور به ميزباني اداره کل ثبت احوال استان آذربايجان غربي با حضور رييس سازمان ثبت احوال، نماينده ولي فقيه در استان ، استاندار آذربايجان غربي و مديران کل ستادي و استاني سازمان ثبت احوال برگزار گرديد.

در اين همايش دکتر ناظمي اردکاني هدف از برگزاري اين همايش را پايش عملکرد شش ماهه عنوان کرد و افزود: ثبت وقايع حياتي چهارگانه ، ثبت تغيير نشاني ، توليد و انتشار آمار جمعيتي ماموريت هاي سازمان ثبت احوال مي باشد.

وي تاکيد کرد : ثبت وقايع حياتي در وقت مقرر قانوني - ثبت تغيير نشاني - اتقان اسناد هويتي جزو اهداف والاي سازماني است که براي هر يک از مأموريتهاي سازماني راهبردهايي را تبيين کرده ايم.

معاون وزير کشور در خصوص راهبرد اتقان اسناد هويتي به صدور شناسنامه مکانيزه و پايگاه محور اشاره کرد و افزود :اين شناسنامه غير قابل جعل بوده و کارت هوشمند ملي که به زودي جايگزين کارت ملي خواهد شد غيرقابل جعل و با قابليت امکان شناسايي در فضاي مجازي خواهد بود.

رئيس سازمان ثبت احوال توسعه زير ساخت هاي کارت ملي هوشمند را يکي از اهداف مهم سازمان ذکرکرد و گفت: زيرساختهاي کارت هوشمند ملي را فراهم کرده ايم و بنا بر رعايت مصالح ملي تامين بدنه کارت را در داخل کشور دنبال مي کنيم که به محض تأمين بدنه کارت ، صدور و تحويل آن بصورت گسترده در کشور انجام مي گردد.وي ظرفيت هاي استاني در گردآوري اطلاعات ايجاد شده را خوب عنوان کرد و تصريح کرد: حدود چهل هزار نقطه به پايگاه جمعيتي متصل هستند و از اين پايگاه بهره مند مي شوند. اين ظرفيت مي تواند براي احراز هويت مراجعين تمامي دستگاهها مورد بهره برداري قرار گيرد.

ناظمي اردکاني با اشاره به اهميت مسئله جمعيت و سياستهاي کلي جمعيت افزود: جمعيت بالاترين و با اهميت ترين سرمايه هر کشور است، تحول مسائل جمعيتي ما را رهنمون مي کند تا به پديده جمعيت نگاه عميق تر داشته باشيم - چرا که اگريک مسئول از افزايش و کاهش جمعيت و ديگر وقايع حياتي اطلاعات نداشته باشد نمي تواند خوب تصميم بگيرد .

وي افزود: راهبردهاي فرهنگي نيز در ثبت احوال نيز تعريف شده است که مهندسي فرهنگ نام گزيني، رونمايي از اسناد هويتي مفاخر و صدور شناسنامه شهيد از جمله راهبردهاي فرهنگي است که در ثبت احوال مورد توجه بوده پيگيري مي شود.

گفتني است در اين مراسم دکتر ناظمي اردکاني با اهدا لوح و تنديس از حضرت حجة الاسلام و المسلمين قريشي امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان و مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي براي حمايت و مساعدت با اداره کل ثبت احوال استان براي تحقق ماموريتهاي محوله تقدير نمود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس