کد خبر 343953
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲

در پی ناکامی آزمایش موشک حیتس در مقابله با موشک های شهاب ایرانی، یک کارشناس نظامی اسرائیلی تلاش مسئولان این رژیم برای پنهان کردن این ناکامی را به تمسخر گرفته و از آن تحت عنوان عمل جراحی موفقیت آمیزی که موجب مرگ بیمار شد، یاد کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از آزمایش ناکام موشک حیتس برای مقابله با موشک های شهاب ایرانی، یک کارشناس نظامی اسرائیلی  به نام یوسی میلمان در روزنامه معاریو تلاش مسئولان امنیتی اسرائیل برای موفقیت آمیز جلوه دادن این آزمایش را به مثابه عمل جراحی موفقیی که منجر به مرگ بیمار شد، دانست.

وی سوال های متعددی را در مورد شکست این آزمایش و بازتاب آن در مقابله با ایران و نیز اعتماد معمول به توان دفاعی اسرائیل در مقابله نظامی با ایران مطرح کرد.

میلمان در مقاله خود تحت عنوان «یک آزمایش و سوال»، محور آن را روی آزمایش موشک حیتس متمرکز کرده و بدون اعتراف مستقیم  به شکست آن نوشت: می توان  شکست این آزمایش را نیز به فال نیک گرفت، اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود بلکه هدف از این آزمایش ارسال پیام بازدارندگی به طرف مقابل بود که این نیز تحقق نیافت.

میلمان افزود: موشک حیتس 2 در ساحل بلماحیم مورد آزمایش قرار گرفت به این ترتیب که یک هواپیما از قلب مدیترانه یک موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد، اما سامانه حیتس نتوانست آن را هدف قرار دهد در نتیجه این آزمایش با شکست روبه رو شد.

این در حالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی کمتر از یک سال پیش  مدعی شد که  موشک "حیتس 3" می تواند موشک های شهاب 3 ایران را هدف قرار دهد و گنبد آهنین نیز برای مقابله با موشکهایی در نظر گرفته شده است که حماس شلیک می کند.

شبکه الاقصی نیز چندی پیش با زیر سوال بردن این گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: البته دست کم می دانیم که گنبد آهنین مورد ادعا آن گونه که صهیونیستها می گویند نیست و این موضوع در جنگ اخیر ثابت شده است.

بنابر اعلام این شبکه، با توجه به نیاز  موشک های دوربرد به سوخت فراوان در مسافت طولانی و  کلاهکهای ضعیف  آن  به نظر  می رسد طرح چنین مطالبی از سوی رژیم اسرائیل مصرف داخلی داشته باشد.

نهادهای امنیتی اسرائیل اشاره به شکست آزمایش موشکی را ممنوع دانستند

میلمان در توضیح آزمایش موشکی افزود: با وجود شکست این آزمایش موشکی، نهادهای امنیتی اسرائیل به رسانه ها و خبرنگاران دستور دادند که از این شکست حرفی نزنند.

نهادهای امنیتی این آزمایش را اندکی موفقیت آمیز برشمردند تا از مسائل و مشکلات ناشی از آن بکاهند.

همچنین یک منبع بلند پایه در وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که بنابر دستاوردهای فوری می توان این آزمایش را موفقیت آمیز دانست.

به هر حال میلمان این ارزیابی را مبهم و متزلزل برشمرده و مثال جالبی در مورد آن آورده و نوشت: عمل جراحی موفقیت آمیز بود، اما بیمار فوت کرد.

این در حالی است که شبکه المیادین نیز دو روز پیش (سه شنبه) اعلام کرد که  تلویزیون «راشا تودی» گزارش داد موشک بالستیکی که از دریای مدیترانه پرتاب و توسط وزارت دفاع روسیه رصد شد، در 300 کیلومتری شمال تل‌آویو سقوط کرده است.

اما  وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، همان روز مدعی شد که با همکاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آزمایش سامانه سپر موشکی «حیتس 2» را با موفقیت انجام داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس