کد خبر 343286
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

وزیر سابق اطلاعات گفت: مقابله با ترویج تعالیم انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان از مهم‌ترین اهداف تشکیل گروه داعش به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم پدرش در گفت‌وگو با فارس در شهرضا اظهار داشت: گروهک داعش به عنوان محصول مشترک سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اسرائیل، انگلیس و آمریکا مطرح است و مقابله با ترویج تعالیم انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجموعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به طور کلی نیروهای جریان داعش به سه دسته نیروهای پرورش یافته از سوی کشورهای غربی، اراذل و اوباش کشورهای مختلف جهان و افراد فریب خورده تقسیم‌بندی می‌شوند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه پایه‌گذاران جریان داعش از تصمیم نادرست خود ابراز پشیمانی می‌کنند، افزود: مصداق رفتاری که کشورهای غربی در زمان جنگ ایران و عراق در خصوص تجهیز و حمایت از صدام داشتند در خصوص جریان داعش به منصه ظهور رسیده است.

وی اضافه کرد: کشورهایی که با رویکرد مقابله با انقلاب اسلامی به ایجاد این مجموعه اقدام کردند به انجام هزینه برای نابودی جریان مخرب داعش متوسل شده‌اند.

مصلحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سخنان مطرح شده پیرامون آزادی سران فتنه گفت: افرادی که امروز سخن از لزوم آزادی سران فتنه را بر زبان جاری می‌کنند باید بدانند که این افراد در حقیقت مورد لطف نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند و اقدامات انجام گرفته در قبال این افراد حداقل مجازاتی است که باید در خصوص آنها اجرایی می‌شد.

وی با تشریح آثار مخرب ناشی از جنایات انجام گرفته در فتنه سال 88 بیان داشت: پس از فتنه سال 88 کشورهای غربی از وجود این افراد مخرب در ایران آگاه شدند و در نخستین اقدام نسبت به صدور قطعنامه سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی اقدام شد که آثار و لطمات ناشی از آن هویداست.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه ابعاد فتنه سال 88 در حوزه اقتصادی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: پس از وقوع فتنه سال 88 شاهد بروز برخی مسائل مخرب فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم با به کارگیری تمامی تلاش خود برای خدمت‌رسانی فعالیت می‌کند، عنوان داشت: اداره کشور از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک امر آسان مطرح نیست و برای کسب موفقیت‌های بزرگ مجموعه دولت باید فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در هفته دولت را مد نظر داشته باشد.

مصلحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال حضورش در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی افزود: هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص باید مبتنی بر وضعیت کلی کشور باشد و بنده تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه نداشته‌ام.

وی در ادامه با اظهار قدردانی از مجموعه مدیران و مسئولان استان اصفهان به پاس حضور در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم مرحوم عبدالرسول مصلحی گفت: از خبرگزاری فارس به دلیل ابلاغ پیام تسلیت به بنده سپاسگزاری می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس