کد خبر 343221
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

یک روزنامه آلمانی با اشاره به تهدیدات نظامی ناتو علیه روسیه در جریان بحران اوکراین نوشت که این ائتلاف نظامی نفت در آتش این بحران ریخته و در سایه این سیاست ها همکاری با ارزش اقتصادی با روسیه در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، روزنامه "ویرتشافز ووخه" در مطلبی به قلم "وولفگانگ گروپ" به بحران اوکراین و اختلافات بر سر این مسئله پرداخته و نوشت: در اصل زمان تنش زدایی از این بحران فرارسیده، زمانی که در آن جلوتر از همه آلمان و اتحادیه اروپا باید ابتکار عمل را در دست گیرند و با دفاع از دهه ها همکاری صلح آمیز و اقتصادی با روسیه راه های خروج از بحران اوکراین را شناسایی کنند. اما به جای آن دولت آلمان به ناتو و از همه مقدم تر آمریکا اجازه می دهد تا نشستی مانند ولز را به مراسمی برای قدرت نمایی و رژه نظامی در برابر روسیه تبدیل کند.

نویسنده در ادامه به تهدیدات  نظامی ناتو علیه روسیه در جریان بحران اوکراین و در نشست اخیر این ائتلاف نظامی اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: نشریه بیلد آلمان هم در مطلبی از وقوع جنگ سرد جدید دیگری خبر داد و عکسی را نشان داد که در آن در اکتبر 1961 در برلین جدا شده در آن زمان، تانک های روسی و آمریکایی رویاروی هم قرار گرفته بودند.

به این ترتیب این تصور به وجود آمده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمله به کشورهایی از جمله لتونی،استونی، لیتوانی و یا لهستان را تصمیم دارد و علاوه بر این نمی داند که حمله به یک کشور عضو ناتو طبیعتا دیگر اعضاء را موظف به حمایت های نظامی از عضوی که مورد حمله قرار گرفته است می کند.

این شرایط تنها یک نمایش پوچ و مضحک است. به این ترتیب ناتو و جلوتر از همه آمریکا نفت در آتش این بحران می ریزند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که ما با شتاب دادن به تحریم ها علیه روسیه و به صورت کاملا گمراه کننده دقیقا به خودمان آسیب می زنیم. ما در طول دهه ها مناسبات خوبی با روسیه را شروع کرده ایم و این همکاری با ارزش اقتصادی و صلح آمیز در سایه سیاست های فعلی در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.

در ادامه این مطلب آمده است: مسئله اصلی در این بحران، پوتین نیست بلکه اوضاع داخلی اوکراین است. ما در اوکراین در یک طرف "پترو پروشنکو" یک میلیارد و رئیس جمهوری این کشور را داریم که مطمئنا می تواند واقعیات را بشناسد. در طرف دیگر نخست وزیری را داریم که از هیچ فرصتی را برای تحریک روسیه و نا آرام کردن اکثریت روس ها در شرق اوکراین از دست نمی دهد.

نویسنده همچنین تصریح کرد : رئیس جمهوری آمریکا قبل از برگزاری نشست ناتو به کشورهای حوزه بالکان سفر کرد و وعده هایی را برای حمایت از آن ها داد که به اعتقاد من یک اقدام تحریک آمیزآشکار در برابر روسیه و کاملا بی جا در شرایط فعلی بود. در اینجا یک میانجی گری برای حل بحران به جای رویارویایی صرف مناسب است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: آمریکا به هیچ عنوان نمی خواهد که روسیه و اروپا از نظر اقتصادی و مشترک با هم قدرتمند تر شوند، آن هم در شرایطی که چین تلاش می کند آمریکا را به عنوان بزگترین قدرت اقتصادی دنیا از میدان به در کند.

ما باید این مسئله را آشکارا بشناسیم و به آمریکا اجازه ندهیم سیاست خود را در پیش گرفته و بالاخره ما را ضعیف کند. ما باید روسیه را به عنوان شریک مهم اقتصادی آینده خود بدانیم و به هیچ عنوان اجازه ندهیم آرزوهای آمریکا در روند رویارویی با روسیه برآورده شود.

در ادامه آمده است: در هر صورت آمریکایی ها نیز چه بخواهند و چه نخواهند هنوز به روسیه نیاز دارند؛ از جمله در مبارزه علیه تروریسم افراطی یا حل مناقشات اتمی با ایران. بنابراین ما باید آگاهانه با آمریکا مخالفت کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس