دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیش از 200 نفر از علمای بزرگ جهان اسلام و 143 نفر از علمای دینی، همچنین 75 نفر از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و جهادی برای این اجلاس دعوت شده‌اند که امیدواریم با شکوه بیشتری برگزار شده و بتواند اهداف مد نظر را به خوبی محقق کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بعدازظهر امروز یکشنبه (16 شهریور ماه) پیرامون «اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجمع‌ تقریب اسلامی، اجلاس جهانی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین را طی روزهای 18 تا 19 شهریور ماه جاری (سه‌شنبه و چهارشنبه) با یاری و همکاری بسیاری از نهادهای دیگر در تهران برگزار خواهد کرد.

*حضور بیش از 200 عالم بزرگ جهان اسلام و 143 نفر از علمای دینی و 75 نخبه در این اجلاس

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیش از 200 نفر از علمای بزرگ جهان اسلام و 143 نفر از علمای دینی، همچنین 75 نفر از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و جهادی برای این اجلاس دعوت شده‌اند که امیدواریم با شکوه بیشتری برگزار شده و بتواند اهداف مد نظر را به خوبی محقق کند.

وی در خصوص هدف از برگزاری «اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» افزود: در مرحله اول، حمایت جهان اسلام از مقاومت فلسطین مطرح است، چرا که همه ما در دو، سه ماه اخیر شاهد یکی از سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بوده‌ایم که صهیونیست‌ها بیش از 500 کودک، تعداد زیادی زن و مرد کهنسال را به شهادت رسانده و صدها خانه مسکونی مردم به وسیله بمب‌های ویرانگر رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت: حمایت جهان اسلام از مقاومت بی‌نظیر غزه، یک ضرورت بسیار مهم و کارساز است و لازم بود جهان اسلام به نمایندگی از نخبگان، علما و برجستگان کشورهای اسلامی در یک جا گرد هم آمده و موضع جهان اسلام را در حمایت از مجاهدان فلسطین، موضع واحدی را اتخاذ کنند و جهان اسلام را نسبت به وظایف مقاومت اسلامی فلسطین در منطقه آشنا کند.

وی ادامه داد: امروز در سراسر جهان یک حقیقتی روشن شده و آن اینکه رژیم صهیونیستی، رژیمی نامشروع و خطرناک است که باید ملل اسلامی و ملت‌های آزادیخواه جهان گامی جدید در حمایت از مردم غزه و فلسطین بردارند و باید همه دست به دست هم داده و مقاومت فلسطین را وارد مرحله جدیدی از خیزش و مقاومت کند و باید جهان اسلام برای حمایت از مسلح‌سازی کرانه باختری اعلام آمادگی کند.

* نباید مقاومت اسلامی در غزه منحصر شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: باید مقاومت اسلامی فلسطین در چارچوب غزه منحصر نباشد، بلکه باید بعد از این شاهد حمایت مسلحانه جدی افزون بر باریکه غزه باشیم، همچنین باید تمام منطقه برای حمایت از مقاومت فلسطین و غزه، حمایتی همه‌ جانبه از نوع حمایت مادی، تسلیحاتی و سیاسی داشته باشد.

وی افزود: احساس می‌کنیم جریانی که به نام داعش در برخی کشورهای همسایه به راه افتاده، همان دنباله جریان صهیونیزم است و ما بنا بر ادله‌ متقنی که در اختیار داریم سخن می‌گوییم و این موضوع برای ما یقین‌آور است.

* موضع‌گیری منافقانه صهیونیزم در مقابله با داعش

آیت‌الله اراکی بیان داشت: ما امروز داعش را لبه قیچی واحدی می‌دانیم که لبه دیگر آن رژیم صهیونیستی است، همچنین امروز می‌دانیم که آمریکا با اعلام بسیج جهانی برای برخورد با داعش در نظر دارد، نقش جنایتکارانه خویش و رژیم صهیونیستی را در حمایت از داعش مخفی کند و با یک موضع‌گیری منافقانه، حقیقتی که قابل انکار نیست را پرده‌پوشی کند، رژیم صهیونیستی از عمده‌ترین حامیان داعش و جنبش‌هایی است که تحرکات تروریستی دارد و به وسیله رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌شود تا جهان اسلام را درگیر اغتشاش کند و از این طریق بتواند مقاومت اسلامی مردم فلسطین را برای همیشه سرکوب کرده و مردم منطقه را از حمایت مقاومت فلسطین بازدارد.

وی افزود: امیدواریم خروجی اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، تشکیل اتحادیه‌های مقاومت اسلامی باشد که ده‌ها عالم، متفکر و چهره‌های برجسته جهان را در یک تشکیلات، منسجم خواهد کرد.

* هدف این اجلاس، اعلام نهضت جهانی حمایت از فلسطین و آسیب‌دیدگان از صهیونیسم و تکفیر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: خروجی دیگر این اجلاس، اعلام نهضت جهانی حمایت از فلسطین و آسیب‌دیدگان از صهیونیسم و تکفیر است که شاهد این نهضت جهادی برای پشتیبانی مالی و معنوی از جریان مقاومت در برابر صهیونیست و تکفیر هستیم.

وی ادامه داد: 53 کشور از کشورهای جهان مهمان این اجلاس بوده و شخصیت‌های بزرگی از نقاط مختلف جهان دعوت شده‌اند و امیدواریم اجلاس با موفقیت، اهداف خویش را محقق کند.

آیت‌الله اراکی بیان داشت: بسیاری از نخبگان جهان اسلام و جریان‌های فعال گمان می‌کردند، همین مقدار تحرک علیه صهیونیسم برای جلوگیری از توطئه‌ها و ریشه‌کن کردن آن‌ها کفایت می‌کند، اما امروزه همه برجستگان، علما و دست‌اندرکاران امور سیاسی و دینی منطقه به خوبی شاهد هستند، آنچه انجام گرفته کافی نیست و به یک اتحاد بیشتر و جریان بین‌المللی برای مقابله با صهیونیسم جهانی و تکفیری‌ها نیاز داریم.

* کسانی که به داعش می‌پیوندند به دنبال بدنام کردن اسلام هستند

وی گفت: نیروهایی که در حال حاضر به نام داعش عمل می‌کنند، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها هیچ سابقه اسلامی و سابقه حضور در جوامع اسلامی و فعالیت‌های اسلامی را ندارند و اکثر آن‌ها زندانیانی هستند که به دلیل جرایم و جنایت‌های گوناگون در این کشورها زندانی بوده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص هدف بسیاری از کسانی که امروزه به داعش می‌پیوندند، عنوان کرد: هدف بسیاری از این افراد، بدنام کردن اسلام است، بعضی از این کشورها برای مبارزه با جریان اسلام اصیل مقابله کرده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: همچنین دسته‌ دیگری از افرادی که به گروه‌های داعش می‌پیوندند افراد کم اطلاعی هستند که فریب برخی رسانه‌هایی که برای اغتشاش در جهان اسلام به راه افتاده‌اند را می‌خورند، بنابراین ما در میان داعشی‌ها حتی یک چهره برجسته متفکر، عالم و نخبه اسلامی نمی‌بینیم، چرا که اگر این جریان اسلامی بود حتما از علما و نخبگان و برجسته‌ترین چهره‌های اسلامی را در میان آن‌ها مشاهده می‌کردیم.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر اینکه مطمئنم این جریان اسلامی نیست، گفت: جریان گروه داعش یک مشت انسان‌های جنایتکاری هستند که در جوامع خویش مرتکب جنایت شده و توسط رژیم صهیونیستی و با کمک رژیم‌های منطقه به قدرت رسیده‌اند.

* اساسنامه اتحاد علمای مسلمان تشکیل شده است

وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری و داعش هر دو از همپیمانان اسرائیل بوده و از جانب او مورد حمایت قرار می‌گیرند، لذا تمام مواردی که از حالت سری بیرون آمده، نشانه‌های واضحی است. همچنین داعشی‌ها اعلام کرده‌اند که جنگی با اسرائیل ندارند و اسرائیل هم اعلام کرده که مشکلی با داعش ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا از جناب سیدحسن نصر‌الله برای حضور در این اجلاس دعوت شده است، گفت: سیدحسن نصر‌الله برای حضور در این اجلاس دعوت نشده، اما شخصیت‌های بزرگی به نمایندگی از حزب‌الله لبنان در این اجلاس حضور خواهند داشت و بسیاری از شخصیت‌های مقاومت اسلامی به ایران می‌آیند و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران افتتاحیه و آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران اختتامیه اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین خواهند بود.

وی همچنین از تشکیل اجلاس اتحاد علمای مسلمان خبر داد و گفت: مسأله فلسطین و تکفیر، دو مسأله‌ای است که در راستای اهداف تقریب باید جهان اسلام را باید حول مقابله با صهیونیسم و تکفیری‌ها متمرکز کنیم که یکی جریان خارجی و دیگری جریان داخلی است که قطعاً تقریب را رقم خواهد زد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس