کد خبر 342625
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

برگزیدگان ششمین جشن مستقل انیمیشن از سلسله جشن های شانزدهمین جشن سینمای ایران، معرفی شدند.

به گزارش مشرق، شامگاه یکشنبه 16 شهریور جشن مستقل انیمیشن در خانه سینما و با حضور محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینما، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما برگزار شد.

اجرای این مراسم که با یک ساعت تاخیر آغاز شد برعهده احمد عربانی کاریکاتوریست و انیماتور پیشکسوت بود.

در ابتدای این مراسم محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینما روی صحنه آمد و  با تشکر از هیات انتخاب و داوری گفت: از انجمن بچه های انجمن انیمیشن که تمام تلاش خود را کردند تا این جشن را جمع و جور برگزار کنند تشکر می کنم. امیدوارم سال آینده شرایط به گونه ای باشد که جشن های خانه سینما مانند گذشته برگزار شود.

روانبخش صادقی رئیس انجمن انیمیشن نیز در ادامه این مراسم گفت: این جشن نسبت به سالهای گذشته با تفاوت بسیاری همراه است مهم ترین آن این است که تمام تلاش خود را کردیم که ششمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران را مختصر و مفیدتر از سالهای گذشته برگزار  شود و ما بیشتر تلاش کردیم تا این جشن یک دورهمی برای اهالی انجمن انیمیشن باشد. خانه سینما تصمیم گرفته تا هزینه کمتری در برگزاری جشن ها داشته باشد تا بتواند کمکی به افتتاح صندوق بیمه بیکاری هنرمندان داشته باشد.

در ادامه مراسم محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما گفت: اینکه جشن های خانه سینما مختصر و کوچک برگزار می شود به این معنا نیست که توانایی برگزاری جشن ها را نداشتیم در واقع ما امکان برگزاری جشن های سینمای ایران را به قاعده سالهای قبل داشتیم البته مشکلات مالی همیشه وجود دارد اما می توانستیم با تامین بودجه، این جشن ها را برگزار کنیم.

وی افزود: متاسفانه وضعیت معیشتی برخی از همکاران ما در صنوف مختلف سینمایی به حدی بد بود که تصمیم گرفتیم صندوق بیمه بیکاری هنرمندان را راه اندازی کنیم. هر چند این وظیفه دولت است که در آن قصور کرده است با این حال ما تمام تلاش خود را می کنیم که شانزدهمین جشن سینمای ایران آغازی برای افتتاح این صندوق باشد. امیدوارم با همکاری و هماهنگی که با سازمان سینمایی داشته ایم خبرهای خوشی در جشن روز ملی سینمای ایران که روز 21 شهریورماه برگزار می شود، داشته باشیم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: خانه سینما از نظر فیزیکی آماده برگزاری جشن های این چنین نبود اما برگزاری چنین جشن هایی می تواند تجربه خوبی برای ما باشد تا بتوانیم بر اساس ظرفیت های مناسب جشن ها را برگزار کنیم. مطمئن باشید که طی شب های آینده و در طول برگزاری جشن های سینمای ایران اخبار خوبی از سینما می شنوید.

برگزیدگان ششمین جشن مستقل انیمیشین سینمای ایران به شرح زیر است:

دیپلم افتخار بهترین موسیقی به پیام آزادی برای انیمیشن «تمام زمستانهایی که ندیده ام» اهدا شد.

آرش قاسمی دیپلم افتخار بهترین طراحی صدا را برای فیلم سینمایی «تمام زمستانهایی که ندیده ام» دریافت کرد.

تندیس بهترین طراحی گرافیک به آرش کریمی برای فیلم «تمام زمستانهایی که ندیده ام» اهدا شد.

تندیس بهترین انیمه به گروه انیمه فیلم انیمیشین «تمام زمستانهایی که ندیده ام» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلمنامه به محبوبه محمدزکی برای انیمیشن «جوجه ماشینی» تقدیم شد.

محمد علی صفورا یکی از اعضای هیات انتخاب و داوری ششمین جشن مستقل انیمیشین زمانی که برای اهدای جایزه تندیس بهترین فیلمنامه روی صحنه آمد، گفت: وضعیت تولیدات انیمیشین در ایران اصلا خوب نیست و امیدوارم این وضعیت بهتر شود.

تندیس بهترین کارگردانی انیمیشین به امید خوش نظر برای فیلم «تمام زمستانهایی که ندیده ام» اهدا شد.

محبوبه محمد زکی نیز تندیس بهترین تهیه کننده فیلم انیمیشن را برای «جوجه ماشینی» دریافت کرد.

همچنین لوح افتخاری از سوی محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن خانه سینما به بهرام عظیمی برای ساخت انیمیشین «تهران 1500» اهدا شد.

در پایان نیز دیپلم افتخار هیات داوران به بهزاد مظاهری برای انیمیشن «بهشت شداد» اهدا شد.ان

انیمیشن «تمام زمستانهایی که ندیده ام» که بیشترین جوایز جشن را از آن خود کرد از تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس