عضو کمیته فنی باشگاه گفت: برخی بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا توانایی خود را ارائه دهند؛ اما هواداران تیم بزرگی مثل پرسپولیس صبرشان زیاد نیست.

به گزارش مشرق، پرسپولیس با کسب هشت امتیاز از هفت بازی در رده نهم لیگ برتر فوتبال قرار گرفته و این جایگاه، هوادارانش را راضی نمی کند. حسین عبدی کاپیتان اسبق قرمزپوشان پایتخت و یکی از اعضا کمیته فنی پرسپولیس در گفتگو باخبرنگار مشرق از شرایط کنونی این تیم حرف به میان آورده است.

از نگاه کاپیتان اسبق پرسپولیس مشکل فعلی این تیم در عدم رسیدن به نتایج لازم چیست؟
نمی توان تمرینات را ندید و در این باره نظر داد. ما فقط مسابقات را می بینیم و بر حسب آن نظر می دهیم. باید تمام زوایای این مساله را دید و بعد راجع به مشکلات حرف زد.

به عنوان عضوی از کمیته فنی تمرینات را از نزدیک زیر نظر ندارید؟
فلسفه تشکیل کمیته فنی خیلی روشن است. قرار شد این کمیته در تمام سطوح نظراتش را بیان کند تا به اهداف باشگاه کمک کند؛ اما وقتی باشگاه هیچ علاقه ای نشان نمی دهد و کمکی نمی خواهد، احتمالا مدیرعامل از شرایط موجود راضی است.

پرسپولیس فصل قبل از 7 بازی ابتدایی خود 13 امتیاز گرفته بود. این فصل از همین تعداد مسابقه 8 امتیاز گرفته است.
در ثبت نتایج عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند؛ از نیروی انسانی تا بخش های مدیریتی و تدارکاتی. باید در این شرایط سهم همه را در نظر گرفت. وقتی با عوامل انسانی طرف هستید و خیلی از مسائل را نمی بینید، نمی توانید درست به تجزیه و تحلیل مشکلات بپردازید.
 
تکلیف هواداران چه خواهد بود که نگران سرنوشت تیمشان هستند؟
آنها حق دارند نگران باشند اما تا وقتی مدیرعامل تیم آقای رحیمی به کمیته فنی چیزی اعلام نمی کند، چه می توانیم انجام دهیم؟ دو سه هفته قبل کمیته فنی اعلام کرد باید به تیم کمک کرد تا با ایجاد راهکارهای جدید، از شرایطی که ایجاد شده خلاص شود؛ اما در کمال تاسف خبری از باشگاه نشد که نشد. فلسفه وجودی کمیته فنی ساده است. باید در همه بخش ها نظرش را بدهد؛ اما هنوز کمکی از ما نمی خواهند. درک این موضوع اصلا دشوار نیست.

به نظر شما چرا مدیر عامل یا سرمربی کمک کمیته فنی را نمی پذیرند؟
چون تفاوت "دخالت" و "کمک" روشن نشده است. این موضوع را عملکردها روشن می کند. کمیته فنی طی چند جلسه ای که داشت نشان داد حسن نیت دارد و می خواهد کمک کند چون قلب تک تک نفراتش برای موفقیت تیم می تپد.

خریدهای پرسپولیس در فصل جدید را چطور ارزیابی می کنید؟ برخی می گویند تفاوت زیادی بین نفرات تازه وارد با جدا شده ها وجود دارد؟
پرسپولیس خریدهای بدی نداشته است؛ ولی قبول دارم که در بحث جایگزینی نفرات باید دقت بیشتری می شد. مثلا، سیدجلال حسینی در خط دفاع مهره ای غیر قابل انکار بود که جانشینش اومانیا با کلی تاخیر به تیم اضافه شد. به نظر من وقتی معلوم شد مهره های کارسازی مثل حسینی، خلعتبری یا مسلمان از مجموعه جدا می شوند، باید برای انتخاب جایگزین آنها در اسرع وقت اقدام می شد.

کیفیت بازیکنانی که اضافه شده اند چگونه است؟ برخی از آنها کم تجربه هستند.
عرض کردم که بد نیست؛ اما نیاز به زمان دارند تا تمام توانایی خود را ارائه دهند. این در شرایطی است که هواداران تیم بزرگی مثل پرسپولیس صبرشان زیاد نیست.

 فکر می کنید حضور بازیکنی تکنیکی با ظرافت های خاص در میانه میدان مثل محمدرضا خلعتبری مشکلات فعلی پرسپولیس را کم می کرد؟
شاید بله و شاید هم خیر. بازیکنان کلیدی در همه تیم های دنیا می توانند سیستم بازی را متحول کنند؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد و به هر دلیل تیم بازیکن مورد نظر را به همراه نداشت نمی توان دست روی دست گذاشت و کاری نکرد.
 
شاید غیبت پیام صادقیان هم به دلیل محرومیت مزید بر علت شد تا "تکنیک" و فوتبال فانتزی از خط هافبک پرسپولیس دور شود.
شاید؛ اما بحث نفر را ندارم. پرسپولیس یا باید برای خلعتبری جایگزین پیدا می کرد یا با افزایش هارمونی میان بازیکنانش کاری می کرد که نبودش به چشم نیایید. خیلی از تیم های بزرگ با تمرینات بسیار به جایی می رسند که غیبت نفرات در کارشان تاثیر ویژه نداشته باشد. تضمین موفقیت بلند مدت یک تیم عدم تکیه کردنش به مهره هاست. در طول فصل هم اتفاق می افتد که برخی بازیکنان تاثیرگذار مصدوم یا محروم می شوند. این مسائل باید پیش بینی شوند. په هنگام خریدها و چه در تمرینات برای رسیدن به یک وحدت رویه تاکتیکی. یعنی همان که پیش تر گفتم. بازیکنان باید بدون در نظر گرفتن نام ها در سیستم حل شوند؛ نه اینکه با خروجشان از ترکیب، مجموعه در اجرای تاکتیک هایش به مشکل بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    انشاا... تیم داره جون میگیره....... از بازی که مقابل تراکتور کرد میشه انتظار داشت که با اینکه 5 مصدوم و یک محروم داریم، با این بازیکنان جوان در آینده دوباره به رده های بالاتر خواهیم رسید....
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    تو خواب تا استقلال هست شماها زیر تیم مایید
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    پرسپولیس قهرمان در لیگ برتر بمان
  • مهدی ازرشت ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    قلب اعضای کمیته فنی برای دستمزدشان می تپدنه برای پرسپولیس وگرنه وقتی می بینندکسی به حرفهاشون توجهی نمیکنه بایدبه نشانه اعتراض استعفابدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس