کد خبر 342114
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

به نوشته یک روزنامه معتبر لبنانی، اهل سنت برای مقابله با داعش باید کارهای زیربنایی فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در پیش بگیرند زیرا خطر داعش قبل از هر مذهب دیگری، ابتدا متوجه اهل سنت است.

به گزارش مشرق، روزنامه السفیر لبنان در مقاله‌ای به تروریست‌های داعش و خطری که از این راه متوجه اهل سنت و مذهب تسنن است اشاره کرد.

السفیر می‌نویسد: اوضاع فعلی منطقه به سوی درگیری های مذهبی و سیاسی داخلی کشورها پیش می‌رود و هنگامی که خطر تکفیری‌ها بعنوان یک تهدید برای همه ظاهر شود، شیعه بیشترین قدرت را برای مراقبت از خود و برنامه‌ریزی برای دوری از خطر تکفیری‌ها دارد. قدرت‌های شیعه می‌توانند سطح تهدید تکفیری‌های داعش نسبت به شیعیان را به حداقل ممکن برسانند. اما داعش نشان داده است، کشورهایی که داعش در آن‌ها به وجود آمده، به سختی می توانند مقابل این تکفیری‌ها ایستادگی کنند.

خطر داعش تمامی منطقه از مردم و حکومتشان را تهدید می‌کند و نمی‌توان صرفا عوامل نظامی را در پیش‌روی آن متصور شد، بلکه باید نوع تفکر و ریشه اعتقادی آن را که به سوی کشتار و خشونت تمایل دارد، به حساب آورد.

بنابراین برای مقابله با آن باید یکسری اصلاحات ریشه‌ای در کشورهای به وجود آورنده داعش در پیش گرفت. داعشی‌ها قبل از اینکه با خیالی آسوده سر یک فرد را از بدن جدا کنن، ابتدا با آن چاقو به اسلام سنی ضربه‌های مهلکی وارد می‌کنند.

شرط لازم برای مقابله با داعش، همکاری شیعه و سنی است، اگر نقش شیعه در این میان به مقابله نظامی و همکاری سیاسی محدود باشد، اما نقش اهل سنت بیش از این‌هاست و باید در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و دین و سیاست مجموعه اصلاحاتی را در پیش بگیرد.

شیعه این روزها، قدرت بالایی برای مقابله با داعش داراست و می‌تواند خود را از خطر آن دور نگه دارد، اما اهل سنت بیشترین خطر را از جانب داعش متوجه خود می‌بیند. خطر داعش برای کشورهایی که در آنها شکل گرفته و رشد یافته‌اند، به مراتب بیشتر از کشورهایی است که هم اکنون در آنجا مبارزه می‌کنند.

قدرت شیعه مانع آن می‌شود که آنها برای مبارزه با داعش به هم پیمانان نیازی داشته باشند، از سوی دیگر اصول اولیه شیعه آنها را برای مقابله با داعش پیش می‌کشد و اگر شیعه بخواهد با داعش همکاری کند، فقط کافی است که از اماکن شیعی محافظت کند و از پیشروی داعش در دیگر مکان‌ها بدون توجه رد شود. به عنوان مثال، حزب‌الله لبنان می‌تواند در داخل لبنان به جای مبارزه با تکفیری‌ها، صرفا از مکان ها و مناطق تحت نفوذ خود مراقبت کند.

همچنین ایران می‌تواند به جای کمک تسلیحاتی به عراق و کردستان عراق برای مبارزه با داعش، دست روی دست بگذارد تا داعش کل منطقه کردستان را در اختیار بگیرد.

مبارزه داعش با شیعیان برای تکفیری‌ها بسیار زیانبار است، اما مبارزه داعش با اهل سنت، خسارت عظیمی به اهل سنت وارد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اين مطلب خوب را بايد برخی از سني هاي خائني بخوانند كه با ناداني تمام . مناطق خود را به حرامزادگان وهابي تسليم مي كنند ولي بجاي دستمزد از آنان . خود را خانه خراب مي نمايند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس