مربی تیم فوتبال پیکان به شایعات درباره سناریوی تغییرات در صورت شکست برابر فولاد خوزستان و وضعیت فنی کنونی تیم پاسخ داد.

استپانیان: رحمتی به تنهایی یک تیم است
به گزارش مشرق، در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، هم پیروزی دو بر صفر استقلال برابر نفت در مسجدسلیمان قابل تامل بود و هم شکست سه بر یک پرسپولیس مقابل تراکتورسازان در تهران غیر قابل تصور. با این اوصاف آنچه غیر قابل پیش بینی تر به نظر می رسید، پیروزی پیکان برابر فولاد خوزستان مدعی بود. خودروسازان طی شش هفته گذشته موفق نشده بودند برابر هیچ حریفی حتی به گل دست پیدا کنند تا اینکه روز گذشته با درخشش مهاجم کروات خود مت آتروویچ، طلسم ناکامی هایشان را شکستند. لئون استپانیان مربی ارمنستانی پیکان درباره این دیدار با مشرق گفت و گویی انجام داده که در زیر می خوانید:

خودتان فکرش را می کردید بعد از شش هفته نتیجه نگرفتن، فولاد خوزستان را شکست دهید؟

در لیگ امسال، فولاد تیم بابرنامه ای نشان داده است. حریف در هفته های اخیر پرسپولیس، راه آهن و استقلال خوزستان را برده بود. با سپاهان هم در اصفهان یک یک مساوی کرده بود. در مقابل ما هم به خوبی آنالیزشان کرده بودیم. می دانستیم نقاط ضعف و قوتشان چیست. مطمئن باشید بر اساس توانایی هایمان پیروز شدیم و نه بخت و اقبال.  

ظاهرا گفته شده بود حکم اخراج کادر فنی پیکان در صورت نتیجه نگرفتن برابر فولاد صادر خواهد شد؟

خیر. مدیرعامل باشگاه همیشه از کادر فنی دفاع کرده است. تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود کرده و نیاز به زمان دارد. دیدید مقابل فولاد نتیجه هم گرفتیم. فوتبال را درون زمین بازی می کنند؛ نه روی کاغذ. باید همه فاکتورهای مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه کنار هم فراهم باشند تا به خواسته‌تان برسید.

اما برخی شما را متهم کردند که مقابل فولاد، فقط به فکر کسب سه امتیاز بودید و ضد فوتبال انجام دادید؟

این چه حرفی است؟ ما بازی را خیلی بهتر از حریف آغاز کردیم. حتی ابتدای کار یکی از توپ هایمان به تیر دروازه خورد. محمد نصرتی هم یک ضربه سر فوق العاده زد که متاسفانه گل نشد. در نیمه دوم هم تیم با توجه به گلی که زده بود، ناخواسته عقب کشید. در حالی که دستور تاکتیکی نبود. پیکان هفته قبل برابر نفت هم شایسته پیروزی بود که نتیجه نهایی تساوی بود. این کم لطفی است که بازی با برنامه یک تیم را با حرف هایی از این دست زیر سوال برد.

مهدی رحمتی بعد از روز ناموفقش مقابل استقلال، برابر فولاد عملکرد مطلوبی داشت؟

رحمتی به معنی واقعی کلمه یک تیم است. مهدی در این هفت هفته در چهار بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است. این نشان می دهد تا چه اندازه آماده است. در بازی روز گذشته هم چند واکنش فوق العاده داشت. ضمن اینکه مطمئن باشید با افزایش انسجام تیمی پیکان، نمایش خوب او هم بیشتر به چشم خواهد آمد.

برای تیمی مثل پیکان زدن یک گل در هفت بازی یک نمره منفی بزرگ به حساب نمی آید؟

طبیعی است که هدف در فوتبال گل زدن است. متاسفانه در فصل جاری دائم به تیم ما لقب کهکشانی دادند و همین فشار زیادی را به کادر فنی و بازیکنان وارد کرد. پیکان به زمان نیاز دارد تا از زیر بار این فشار روانی خارج شود. شاید کسب دو سه نتیجه خوب چاره کار ما باشد.

وقتی تیمی در ابتدای فصل سیدمهدی رحمتی، محمد نصرتی، جی لوید ساموئل، امیرحسین فشنگچی و سعید دقیقی را می خرد لقب کهکشانی هم خواهد گرفت.

اما توجه داشته باشید یک تیم 11 بازیکن برای شروع بازی هایش دارد و نفراتی را روی نیمکت. در کنار این اسم ها که گفتید نیاز به زمان داریم چرا که خیلی از نفرات چندان تجربه حضور در مسابقات بزرگ را نداشته اند.

این هفته تقابل پیکان و ذوب آهن نبرد منصور ابراهیم زاده و لئون استپانیان با تیم سابقشان به حساب می آید.

همینطور است. منصور ابراهیم زاده با ذوب آهن نایب قهرمان آسیا شد. من هم برای این تیم بازی کرده ام. با این حال چاره ای نداریم که در فولادشهر دنبال کسب نتیجه لازم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر فوتبال و فدراسیون ایران صاحب داشت فردی مثل استپانیات نباید از این جایگاه علم اندوزی و تجربه اندوزی کند و این فرصت در اختیار یک جوان ایرانی قرار میگرفت!فقط باید بگم متاسفم
  • احمد ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    یکی به من بگه تو رنکینگ فیفا فوتبال ایران بالاتره یا ارمنستان! آمدن این آقا و امثالهم مصداق فساد در فوتباله !کافیه دنبال زدوبندهاش برید تا بفهمید ایشان در ایران چه میخواهندو به منافع چه کسانی سود میرسد!!!!!!!!!!!!!
  • سلمان ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    از مشرق در تعجبم که بجای مصاحبه با یک جوان ایرانی ، فرصت را به ...داده !واقعاً از شما در تعجبم!مشرقیها را دوست دارم و از شما انتقاد دارم
  • بابک ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    هر چه فکر کردم دیدم چنانچه قرار بود تو ایران به استپانیان لطف بشه !باید در باشگاه سپاهان به استپانیان لطف میشد نه باشگاه پیکان!
  • بهزاد ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    بعد از هفت بازی یه گل زدند و به لطف مهارت های فردی رحمتی بازی را بردند!کادر فنی در این هفت بازی نشان داد چیزی ندارد و یه مشت بله قربان گو دور هم هستند!!!!!!!!!!!
  • احسان ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بعضی از به اصطلاح مربیان با تشکیل تیم رسانه ای کالای نامرغوب را بجای کالای با کیفیت به باشگاهها قالب میکنند!همانند اینها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این نامربیان بی کیفیت سالها فقط پول میستونند و هیچی ندارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس