کد خبر 341904
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

کمیته بین الملل فدرسیون فوتبال در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود به قرار نداشتن نام ایران در بین کشورهای میزبان "جام" ملت های آسیا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد در حرکتی نمادین قبل از آغاز تورنمنت جام ملت های آسیا که دی ماه سال جاری در استرالیا برگزار می شود، کاپ این بازی ها را در شش کشور بگرداند.

از این رو در نامه ای رسمی که دو هفته قبل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دبیرخانه فدراسیون فوتبال ایران رسید، این موضوع اطلاع داده شد. اما نکته قابل تامل، لحاظ نشدن نام کشور ما به عنوان یکی از کشورهای غرب آسیا در این تور بود.

مطابق این نامه، از مهرماه از کشور چین و شهر شانگهای این کاپ به نمایش عمومی در می‌آ‌ید و سپس بعد از نمایش در کشورهای ژاپن و کره جنوبی به غرب آسیا می ‌رسد.

در نامه اولیه اعلام شده که سه کشور امارات، قطر و عربستان سعودی مقصد این کاپ هستند. از این رو فدراسیون فوتبال کشورمان در نامه ای رسمی ضمن اعتراض به این تصمیم خواستار آن شد که ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه که سابقه سه قهرمانی در تورنمنت جام ملت های آسیا را دارد، در مسیر این تور قرار بگیرد.

بر این اساس اگر اعتراض کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال ما مثمر ثمر واقع شده باشد،احتمالا در آبان ماه به مدت دست کم یک هفته،کاپ جام ملت های آسیا در کشورمان در معرض دید عموم قرار می گیرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس