در اولین روز هفته هفتم لیگ برتر مربیان درباره نحوه بازی و مسائل مربوط به نکات فنی تیمشان اظهار نظر کردند.

به گزارش مشرق، هفته هفتم لیگ برتر با انجام 4 دیدار آغاز شد و در روز تساوی‌ها استقلال تنها پیروز روز اول لقب گرفت.
در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:


گسترش فولاد تبریز 1  - 1 نفت تهران

تارتار: از نتیجه دیدار با نفت راضی نیستم

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانمهدی تارتار پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست هر دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند ولی در نیمه دوم بازی خوبی را شاهد بودیم و توپ دائم در حال گردش بود.

وی افزود: در نیمه دوم موقعیت‌های بهتری نسبت به حریف داشتیم و با وجود اینکه روز گذشته تمرینات خاصی با مدافعان‌مان داشتیم روی اشتباهات آنها گل دریافت کردیم. متأسفانه مدافعان ما تمرکز لازم را نداشتند.

وی تصریح کرد: ما در هفت بازی گذشته با تیم‌هایی بازی کردیم که سه تیم از آنها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند. شکست مقابل استقلال و سپاهان چندان عجیب و دور از انتظار نیست و در سال دوم لیگ برتری شدن فوتبالدوستان نباید انتظار زیادی از ما داشته باشند.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز ادامه داد: این مسائل توجیهی در عدم نتیجه‌گیری گسترش فولاد نیست. نتایجی که کسب کرده‌ایم برای من چندان راضی‌کننده نبوده است اما باید توجه کنیم که سال گذشته همین تیم نفت تهران در دیدارهای رفت و برگشت ما را شکست داد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اعتراض بایرامی به تعویضش گفت: تنها چیزی که وی به من گفت این بود که می‌توانستیم مقابل حریف به گل برسیم و اعتراض خاصی نکرد. ولی اگر بایرامی پیراهن تیمش را بر زمین زده باشد با این بازیکن برخورد خواهیم کرد.

منصوریان: 3 امتیاز در جیب‌مان بود

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانعلیرضا منصوریان پس از تساوی یک بریک تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر این بازی را به دو نیمه تقسیم کنیم نیمه اول ما مالک مطلق بازی بودیم و نقاط ضعف و قوت گسترش فولاد را شناسایی کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم دو تیم به حالت تعادلی بازی کردند که در این میان به گل رسیدیم و می‌توانستیم به راحتی از این گل محافظت کنیم ولی روی اشتباهات فردی پشت محوطه جریمه به حریف ضربه کاشته دادیم و  آنها از این موقعیت استفاده کردند.

سرمربی تیم نفت تهران خاطرنشان کرد: باید ایرداتی را که داریم برطرف کنیم. امروز سه امتیاز در جیب‌مان بود که با اشتباهاتی که داشتیم امتیازات را با تارتار تقسیم کردیم. می‌توانستیم به صورت حرفه‌ای بازی را مدیریت کنیم، پیروز از زمین بازی خارج شویم اما با اشتباهات خود این فرصت را از دست دادیم.


وی ادامه داد: هر دو سرمربی حرفه‌ای کار کردند و سه امتیاز را به خاطر اشتباهاتی که در چند دقیقه آخر مرتکب شدیم از دست دادیم و بابت دقایقی پایان مسابقه از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم.

سرمربی تیم نفت تهران گفت: در فوتبال ما اولویت نتیجه‌گرا بودن و امنیت شغلی است و در این مقطع نگاه ویژه‌ای به عملکرد فنی صورت نمی‌گیرد و این باعث شده است که فوتبال ما زیباییهایش را از دست بدهد.


نفت مسجد سلیمان 0  - 2 استقلال تهران

باقری‌نیا: باشگاه همه چیز را بهم ریخت

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانعبدالمجید باقری‌نیا سرمربی نفت مسجد سلیمان بعد از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل استقلال در حالی که از سوی خبرنگاران حاضر در نشست تشویق شد، در پاسخ به این سوال که امروز حق تیمش باخت نبود و چه نظری در این مورد دارد، گفت: بدترین هفته ما در 3 ماه اخیر بود. باشگاه حرکت بدی کرد درصد کمی از قرارداد بازیکنان را داد که همه چیز را بهم ریخت! نمی‌دانید این هفته چقدر حرف زدم تا این بازیکنان آماده شوند که فوتبالی را بازی کنند که شما دیدید.

صحبت دوستم قلعه‌نویی را می‌گویم حریف در نیمه دوم کاری نکرد تیمی که جدول نشان می‌دهد بهترین ایران است. 2 اشتباه کردیم و دروازه ما باز شد. با این بضاعت و امکاناتی که داریم به این تیم افتخار می‌کنم به آنها خسته نباشید می‌گویم هر تیم دیگری بود امروز فوتبال بازی نمی‌کرد چه بچه‌های خوزستانی و چه غیر خوزستانی ها خوب بودند. بازیکنان تیم حریف ملی پوش بودند بازیکن برزیلی ما هم امروز قرارداد بسته و از فردا کار خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: دیروز بعد از اتمام تمرین تیغ‌نورد و زنیدپور هر کدام 13 تا 14 پنالتی زدند. زنیدپور دیروز همه را گل کرد. همه پنالتی ها را زمینی و چپ زد اما امروز راست و بالا زد. نمی‌دانم این طلسم را چطور بشکنیم این همه موقعیت بسازیم اما گل نکنیم اگر استقلال این همه موقعیت داشت بیش از 10 گل می‌زد.

وی در مورد اینکه باید مشکل گلزنی را حل کند، خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز و فکرم این است که چطور این مشکل را حل کنیم. مهاجم گل زن معمولا ذاتی گلزن است. امیدوارم این بازیکن برزیلی جدید مشکل ما را حل کند. در کنار آن باید سایر مشکلات هم حل شود. حموله اینجا هست از نظری خواستم برای اینکه شوکی به تیم وارد شود کس دیگری را برای تیم بیاورد من تلاش می‌کنم نه اینکه قول بدهم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: دیروز یک چک 15 درصدی به بچه ها دادند که هیچکدام نگرفتند وعده اصلی 40 درصد بوده است قرار بود هفته دوم 40 درصد را بدهند. بچه ها گفتند این چک را بگیریم بقیه را کی می‌دهند من هم این سوال را پرسیدیم اما جوابی نگرفتم.

سرمربی نفت مسجدسلیمان تأکید کرد: من تصمیم گیر نیستم یک بار باید در مورد مشکلات حرف بزنیم و این مسئله را حل کنیم من به همین خاطر به مدیرعامل می‌گویم مربی را عوض کنید تا شوک وارد شود در حالی که مشکل جای دیگری است. به اصولی در کارم اعتقاد دارم و می‌خواهم بازیکن ناراضی را راضی کنم.

در پایان کنفرانس مطبوعاتی بازهم مجید باقری‌نیا از سوی خبرنگاران مورد تشویق قرار گرفت.

قلعه‌نویی: استقلال با حرفه‌ای‌گری گل زد

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانامیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل نفت مسجد‌سلیمان بعد از تشکر مدیررسانه‌ای استقلال از مهمان نوازی مردم مسجد سلیمان و تسلیت درگذشت دکتر کاتوزیان گفت: از هر نظر تماشاگر مسجد سلیمان با فرهنگ بودند آنها در این زمینه هم نشان دادند اول هستند. با فرهنگ بودند. همچنین عرض تسلیت دارم به خانواده کاتوزیان پدر علم حقوق ایران.

وی افزود: نیمه اول بازی متعادل بود و به گل رسیدیم. بازی را کنترل کردیم و با حرفه‌ای گری گل زدیم. نیمه دوم بازی دست حریف بود و حتی می‌توانست برنده شود. باقری نیا که استاد من است با یک مشت جوان فوتبال خوبی بازی کرد خیلی خوب بازی کردند و کمترین خطر را روی دروازه این تیم داشتیم این تیم در نیمه دوم از هر جهت لیاقت برد را داشت. از بچه ها تشکر می‌کنم که مردانه جنگیدند شانس هم آوردیم شاید اگر پنالتی گل می‌شد نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

سرمربی استقلال در ادامه عنوان کرد: از لحاظ فنی این جوان ها خوب بازی کردند و در تبریز هم خوب بودند بحث زانتیا و موتور گازی نیست. نفت جایگاهش این جا نیست. ما سال قبل از نظر فنی و مسائل دیگر دو تیم بودیم. اما امسال یکدل هستیم. ان‌شاالله مصدومان ما هم بازگردند تا مجبور نشویم قاضی را انقدر جا به جا کنیم و او را به چپ وسط و مهاجم ببریم.

وی افزود: مسجدسلیمان قدرت تاکتیکی را دیکته کرد مربی نیستم که دروغ بگویم. آنها خوب کار کردند اما ما هم بازی را بستیم. نمی‌خواهم راجع به پنالتی هم حرف بزنم. ما تا فردا می‌توانیم خوشحالی کنیم و سپس باید به بازی نفت تهران فکر کنیم.

وی افزود: مردم خوزستان و مسجدسلیمان را دوست دارم شما یک مربی بزرگ دارید که استاد خودم هم است. اگر بستر را آماده کنید و دغدغه مالی هم حل شود قول می‌دهم مشکل حل شود. سلیمان فلاح و درویشی بازیکنان خوبی هستند. ما قبل از فصل روی درویشی و موسوی پیگیری کردیم که اگر قرارداد نداشتند اول فصل جذب کنیم. زنیدپور هم دارد به شرایط خوب باز می‌گردد فکر کنم 2 تن از بازیکنان شما هم در این دیدار حضور نداشتند.


استقلال خوزستان 1 - 1 پدیده خراسان

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانویسی: شانس آوردیم گل دوم را نخوردیم

عبدالله ویسی سرمربی تیم استقلال خوزستان پس از دیدار تیمش مقابل پدیده خراسان گفت: بازی نسبتا خوبی انجام دادیم که در نیمه اول ما بهتر بودیم اما درنیمه دوم پدیده سرتر بود هر چند که به گل هم رسیدیم اما متاسفانه به دلیل نبودن یک لیدر در زمین نتوانستیم از گل‌مان مراقبت کنیم و شانس آوردیم گل دوم را نخوردیم. ما موقعیت‌های بسیار خوبی داشتیم ولی به دلیل عدم تمرکز بازیکنان نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

وی در مورد داوری ادامه داد: داوری خوب بود و من گله‌ای ندارم و نمی‌خواهم بهانه بیاورم اما به دلیل نبودن یک بازیکن خوب در میانه میدان نتوانستیم پیروز شویم.

ویسی اظهار داشت:‌آینده تیم ما با توجه به موقعیتی که در جدول داریم خوب است و این یک امتیاز یک پله بالا می‌آورد که برای ما قانع‌کننده نیست. ما نیاز به برد داریم تا شرایط‌مان بهتر شود. من به آینده تیم‌مان امیدوارم زیرا روز به روز بهتر می‌شویم.


مرزبان: این امتیاز تقدیم به مردم خراسان

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانعلیرضا مرزبان در نشست خبری بعد از دیدار استقلال خوزستان و پدیده خراسان گفت: این یک امتیاز را به مردم مشهد تقدیم می‌کنم اگرچه کار کوچکی است اما امیدوارم در آستانه تولد امام رضا(ع) این هدیه خوب را مردم مشهد از ما بپذیرند.

وی ادامه داد: در اواخر بازی سه شانس خوب گل داشتیم و می‌توانستیم برنده شویم، اما نتوانستیم از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده کنیم. در اواخر بازی کنترل توپ و میدان در اختیار ما بود و با بازی ترکیبی شانس زیادی برای پیروزی داشتیم و به نظرم شانس ما برای برد بیشتر از استقلال خوزستان بود.

سرمربی تیم فوتبال پدیده خوزستان اظهار داشت: ما استحقاق برد در این بازی را داشتیم و باید بگویم از نظر کیفی و فنی نسبت به حریف برتر بودیم و بعد از گلی که خوردیم خیلی زود سیستم هجومی‌مان را به حریف دیکته کردیم و توانستیم به گل هم برسیم.

مرزبان در پایان درباره نتیجه به دست آمده هم گفت: به نظرم نتیجه عادلانه بود اما ما خیلی بهتر از حریف بودیم، باید بگویم از نتیجه و بازی بچه‌ها راضی هستم.


سپاهان اصفهان 1  - 1 ملوان بندرانزلی

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگارانکرانچار: داورها چیزی می‌بینند که ما نمی‌بینیم

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری پس از پایان دیدار تیم‌های سپاهان و ملوان گفت: با بازی را خوب آغاز کردیم اما متأسفانه بعد از گلی که زدیم به جای اینکه به گل‌های دوم و سوم برسیم اما فرصت‌های متعدد از دست دادیم و گل خوردیم و فرصت‌سوزی کردیم. فرصت‌سوزی ما در نیمه دوم هم زیاد بود که البته با ورود حاج‌صفی باز هم به تساوی رسیدیم.

وی درباره شعار عده‌ای از هواداران علیه او ادامه داد: تماشاگران حق دارند چرا که آنها نتیجه دلخواهشان را نگرفتند و اعتراض می‌کنند، اما باید ببینید که در چند بازی اخیر ما چند محروم و چند مصدوم داشتیم و حتی به تیم ملی امید جوانان هم بازیکن دادیم. سوکای و حمودی در تیم ما مصدوم بودند، شریفی و کریمی را دراختیار تیم ملی امید قرار دادیم و شجاع خلیل‌زاده را هم در چند بازی حساس دراختیار نداشتیم. به هر حال هواداران اینها را هم باید ببینند اما چاره‌ای نداریم. ما دو دروازه‌بان خوب داریم اما باید به چهارده، پانزده بازیکن باتجربه‌مان تکیه کنیم و در کنار آنها هم از بازیکنان جوان هم استفاده نماییم.

وی افزود: از کیفیت بازیکنانم راضی هستم، اما از نتیجه نه، چرا که نتیجه باب میل ما نبود، هر چند که باید بگویم از نظر کیفیت افت نکردیم و تا حدودی از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص عملکرد رسول نویدکیا هم اظهار داشت: رسول نویدکیا در تمرینات پیش از فصل عملکرد خوبی داشت و فکر می‌کردیم که انتظارات ما را برآورده می‌کند، اما می‌بینیم که در چند بازی اخیر دچار بحران شده و حرکت رو به جلوی او قطع شده است.

وی درباره داوری این بازی هم اظهار داشت: داورها چیزی می‌بینند که ما در کنار زمین نمی‌بینیم و این نگاه متفاوت تیم ما را متضرر می‌کند. اعتقاد دارم در این بازی توپ به دست بازیکن ملوان در هجده قدم خورد که با این شرایط باید پنالتی بگیرند و جای توجیهی وجود ندارد.

ایراندوست: باید روی گل نخوردن تمرکز کنیم

از امتیازاتی که از جیب منصوریان در نیامد تا تشویق یک مربی توسط خبرنگاراننصرت ایراندوست سرمربی تیم فوتبال ملوان در خصوص تساوی تیمش مقابل سپاهان گفت: در ابتدا باید از باشگاه سپاهان تشکر کنم که امکاناتی که می‌خواستیم دراختیار ما قرار دادند و از هواداران سپاهان هم تشکر می‌کنم که فقط تیم خودشان را تشویق کردند و این می‌تواند یک بدعت جدید در بین تماشاگران باشد که یک کار ارزشی است.

وی در بازی مقابل سپاهان هم ادامه داد: بازی پرفشاری بود چرا که سپاهان در زمین خودش نیاز به برد داشت و این طبیعی است و از طرفی هم ملوان با بضاعتی که داشت چشم به ضدحملات داشت که فکر می‌کنم به هدفی هم د اشتیم رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان افزود: مشکل تیم ما دروازه‌بان نیست بلکه مشکل ما گل خوردن در دقایق ابتدایی است که در بازی با راه‌آهن و تراکتورسازی هم چنین مشکلی را داشتیم و فکر می‌کنم به جای تمرکز کردن روی بحث دروازه‌بان باید تمرکز کنیم تا بر روی ارسال‌های حریفان غافلگیر نشویم.

ایراندوست در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسیده بود آیا قبول دارید با دفاع اتوبوسی از سپاهان امتیاز گرفتید، پاسخ داد: این شاید شیوه بازی ما بود، اما باید بگویم خیلی از تیم‌های دیگر در دنیا هم اینگونه بازی می‌کنند که البته من قصد مقایسه تیمم با آنها را ندارم. این یک شیوه برای ما بود و امیدوارم در بازی‌های بعدی امتیازاتی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم.

وی درباره شعار هواداران ملوان که یک هفته او و تیمش را تشویق می‌کنند، اما گاهی هم خواستار اخراجش از این تیم می‌شوند، ادامه داد: این اتفاق برای مربی سپاهان هم می‌افتد اما تماشاگران ملوان بعد از بازی نظرشان عوض می‌شود به طوری که بعد از بازی با سپاهان به رختکن ما آمدند و از نوع بازی ما تشکر کردند، البته باید بگویم که مالک باشگاه هم قبل از حضورم در نشست خبری با من تماس گرفت و به من گفت که در نشست خبری بگویم ما نتوانستیم تمام خواسته‌های سرمربی تیم را برآورده کنیم و او با این حرف می‌خواست فشار را از روی من بردارد، اما بضاعت ملوان همین است و حتی دیدید که در بازی امروز دو بازیکن هجده ساله به بازی فرستادیم. البته به نظرم ملوان نیاز به پوست‌اندازی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس