کد خبر 341601
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

رئیس جمهوری اوکراین در حالی پیش از آغاز نشست سران ناتو در انگلیس با شماری از مقامات غربی دیدار می کند که روسیه در مورد عضویت این کشور در ناتو هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست سران ناتو از امروز پنج شنبه در ولز انگلیس آغاز به کار می کند. پیش از این نشست "پترو پوروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین با مقامات غربی از جمله "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک این دیدارها فرصت مناسبی برای بررسی نقطه نظرات مقامات کشورهای غربی در مورد آخرین تحولات اوکراین بوده است. همچنین گفتگوهای پوروشنکو با "ولادیمیر پوتین" همتای روسش از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدارها عنوان شده است.

در همین حال دولت روسیه در مورد عضویت اوکراین در پیمان نظامی ناتو هشدار داد. "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت تمایل اوکراین برای تبدیل شدن به یک عضو ناتو خطری جدی برای مذاکرات آتش بس در شرق این کشور به شمار می رود. به گفته لاوروف این اقدام تمامی تلاش ها برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین را بی نتیجه می گذارد.

در آستانه آغاز نشست سران ناتو در ولز انگلیس، رسانه ها از طرح 7 ماده ای پوتین برای حل بحران اوکراین خبر دادند. در همین رابطه "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو از روسیه خواست گام های عملی برای کاهش تنش در منطقه بردارد. وی طی سخنانی در آغاز نشست مذکور گفت: ما از تلاش ها برای حل مسالمت آمیز این بحران استقبال می کنیم. راسموسن در ادامه تاکید کرد: آنچه که در این میان حائز اهمیت است، حوادث واقعی است که رخ می دهد.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنان خود به طور تلویحی روسیه را متهم به حمله نظامی علیه اوکراین کرد. گفتنی است با وجود استقبال گروه های جدایی طلب در شرق اوکراین از طرح پیشنهادی پوتین، دولت این کشور ضمن رد این طرح، آن را در راستای تلاش مسکو برای نابودی اوکراین و احیای اتحاد جماهیر شوروی ارزیابی کرده است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس