کد خبر 341600
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

در پی آزمایشات موشکی پیونگ‌یانگ، همسایه جنوبی توافق برای تشکیل ارتش واحد با آمریکا را زودتر اجرایی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «یون هاپ»، کره جنوبی در صورت درگیری با همسایه شمالی‌اش، با آمریکا ارتش واحد تشکیل خواهد داد.

مقامات رسمی کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کردند در صورت بروز درگیری با کره شمالی، برای نابود ساختن سلاح‌های کشتار جمعی همسایه شمالی، با ایالات متحده ارتش واحدی تشکیل خواهند داد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی بدون تشریح ماموریت خود به یون هاپ گفت: «این اولین واحد ترکیبی میدان نبرد برای انجام عملیات جنگی خواهد بود.»

در صورت بروز درگیری همه جانبه، واحد ترکیبی تیپ مکانیزه کره جنوبی و نیروهای ایالات متحده مسلح به بالگرد و سلاح‌های پیشرفته در میدان مبارزه همکاری خواهند کرد.

بر مبنای توافق دوجانبه، نزدیک به 300هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر شده‌اند و برآورد می‌شود در صورت بروز درگیری، فرماندهان آمریکایی حاضر در جنوب 640هزار نیروی نظامی کره جنوبی را راهبری کنند.

در ماه ژوئن کره شمالی از آزمون موفقیت آمیز موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی بادقت بسیار بالا خبر داد و در ماه‌های پس از آن به یکسری آزمایش‌های پرتاب موشک‌ و راکت اقدام نمود که همه اینها تنش میان دو کره را تا سطحی بالا برده است که کره جنوبی اکنون با افزایش تهدیدها خواستار آنست تا راهبری نیروهای ارتش خود را به آمریکاییها بسپرد. پیش از این بنا بود اجرایی شدن توافق سال 2015 باید تا کره جنوبی بتواند نیروهای خود را راهبری کند.

قطعنامه‌های سازمان ملل پیونگ یانگ را از راه اندازی و کاربست هر گونه تکنولوژی موشک های بالستیک منع کرده است ولی کره شمالی پرتاب موشک را به عنوان حقی برای دفاع از خود تلقی می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس