کد خبر 341289
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

افشای طرح سعودی تخریب مرقد پیامبر اسلام (ص) و انتقال پیکر مطهر ایشان به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع، با واکنش شدید علمای الازهر مواجه شد.

به گزارش مشرق، احمد عمر هاشم" رئیس پیشین الازهر این کار را شرعاً حرام اعلام کرد .هاشم در مصاحبه با روزنامه اینترنتی "الشروق" مصر گفت : انتقال قبر مطهر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به مکانی دیگر شرعاً حرام است، زیرا طبق تعالیم اسلامی پیامبران الهی در هر مکانی که چشم از جهان فرومی بندند، به خاک سپرده می شوند.
هاشم خاطرنشان کرد: قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به هیچ بهانه‌ای از جمله توسعه مسجد النبی نباید به هیچ مکان دیگری منتقل شود .
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت دیروز در گزارشی فاش کرد که یکی از اساتید دانشگاه عربستان در گزارشی 61 صفحه ای خواستار انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از مسجد النبی به قبرستان بقیع و تخریب آثار و اماکن متعلق به صحابه و اهل بیت (علیهم السلام) شده است.
ایندیپندنت نوشت : نسخه های این گزارش در میان مسؤولان مسجد النبی در مدینه منوره توزیع شده است ولی مقامات عربستان هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده اند .
"محمود مهنا" یکی از علمای بزرگ الازهر مصر گفت : توسعه مسجد النبی براساس انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) مغایر با سنت است و اجرایی نخواهد شد .
مهنا افزود : طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به بقیع فتنه‌ای بزرگ ایجاد خواهد کرد .
مهنا با درخواست از علمای روشنفکر جهان اسلام برای اعلام مخالفت با طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (ص) گفت : این طرح ساخته و پرداخته وهابیون است، و قبلاً ناصرالدین الألبانی که مورد تأیید الازهر نیست ، منادی طرح جابجایی قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بود.
"مختار مرزوقی" رئیس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر در استان اسیوط نیز اعلام کرد : طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (ص) احساسات همه مسلمانان را خدشه دار می کند، و هیچ فردی حق ندارد درباره انتقال قبر مطهر ایشان حرف بزند . 
مرزوقی افزود : نبش قبر مطهر پیامبر اسلام (ص) و بیرون آوردن پیکر ایشان گناهی نابخشودنی است که فتنه‌ای بزرگ به راه خواهد انداخت و قبر آخرین پیامبر الهی باید تا روز قیامت در جای خود بماند .
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهوارکی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 0
    حماقت وهابیون تمامی ندارد. قبل از اینکه بخواهند به قبر رسول خدا(ص) دست بزنند باید قبر خودشان را بکنند. و لعنة الله علی القوم الظالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس