کد خبر 341151
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

قطار لوکس «عقاب طلایی دانوب» که در اروپا با عنوان «هتلی روی چرخ‌ها» شناخته می‌شود، اکتبر امسال به ایران می‌رسد، تا به حال نیز نزدیک به 700 نفر از گردشگران اروپایی و استرالیایی بلیت قطاری را که در مسیر «جواهرات پارسی» سفر می‌کند، رزرو کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، رفت‌وآمد ریلی بین ایران و دیگر کشورها تا کنون بسیار محدود بوده است، جدا از این موضوع، قطارهای خارجی تا کنون اجازه‌ی ورود به ایران را نداشته‌اند.

«عقاب طلایی دانوب» نخستین قطار از قاره‌ی اروپا است که موفق شده این مجوز را از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی یک شرکت گردشگری ایرانی‌ بگیرد. «عقاب طلایی دانوب» در اروپا حکم یک هتل پنج ستاره را دارد که روی چرخ حرکت می‌کند و مسافرانش بدون ترک کردن قطار، تا پایان سفر همراه آن هستند تا نقاط جذاب دنیا را ببینند.
 قطار «عقاب طلایی دانوب» که خدماتش برای مسافران در سطح یک هتل پنج ستاره است، 14 اکتبر 2014 از شهر بوداپست در مجارستان حرکت می‌کند و پس از عبور از کشورهای رومانی‌، بلغارستان و ترکیه، به ایران می‌رسد.

در سفرنامه‌ی این قطار با یادآوری این‌ نکته که «عقاب‌ طلایی دانوب» اولین قطار خصوصی اروپایی است که تا کنون اجازه‌ی ورود به ایران را پیدا کرده، نوشته شده است: «قطار پس از دانوب، بسفر، استانبول به سرزمین باستانی ایران وارد می‌شود» و در ادامه، تجربه‌ی این سفر را به کسانی پیشنهاد کرده که دنبال دریافت احساس متمایز از ماجراجویی و تجربه‌ی سفرهای فوق‌العاده هستند.

سفرنامه‌ی «جواهرات پارسی» با توجه به خطوط ریلی ایران و شهرهای باستانی گردشگری، در دو برنامه‌ی مجزا به‌صورت رفت‌وبرگشت تنظیم شده است؛ در سفرنامه‌ی نخست که مبدأ آن شهر بوداپست مجارستان است، قطار از غرب ایران و مرز «رازی» به کشور وارد می‌شود و از شهرهای زنجان‌، یزد‌، اصفهان‌، شیراز و محوطه‌ی تاریخی پرسپولیس گذر می‌کند و سرانجام در تهران متوقف می‌شود، مسافران این قطار، ایران را با هواپیما ترک خواهند کرد. در سفرنامه‌ی دوم‌، مسافران با هواپیما به تهران می‌آیند و مسیر را در ایران با قطار ادامه می‌دهند، آن‌ها با گذر از تهران‌، مشهد‌، کرمان‌، شیراز‌، محوطه‌ی تاریخی پرسپولیس،‌ اصفهان و زنجان، از مرز رازی با قطار خارج می‌شوند.

هتل‌لوکس چرخ‌دار به تهران می‌رسد+تصاویر

اجرای این سفرنامه با رفت‌وبرگشت این قطار طبق جدول زمان‌بندی «عقاب طلایی دانوب» تا دسامبر سال 2015 ادامه خواهد داشت. قطار در طول سفر در هریک از شهرهای باستانی ایران توقف می‌کند تا گردشگران، «جواهرات پارسی» را در مشهد‌، یزد‌، اصفهان‌، کرمان‌، محوطه‌ی پرسپولیس‌، شیراز‌، تهران و زنجان ببینند.

سفر با «عقاب طلایی دانوب» در «مسیر جواهرات پارسی» حدود 15 روز طول می‌کشد و هزینه‌ی آن با توجه به نوع کوپه، زمان و نوع سفرنامه، بین 13 هزار تا 38 هزار دلار است.

{$sepehr_album_16779}

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    به امید خدا گردشگری کشورمون پیشرفت کنه و شاهد پیشرفت ایرانی باشیم که همه ی دنیا ارزوی سفر به کشورمونو داشته باشن
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    یه مشکلی هست اندازه ریل ایران با استاندارد اروپا فرق داره!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    من که تا حالا هر جا با قطار رفتم از بیابون رد شدیم فقط نقاط گردشگری ندیدم
  • حسین ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه از راه آهن شمال بره طبیعت بکر و پل ورسک و سه خط طلا رو میتونن ببینند.
  • 007 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    خوش به حالشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس