کد خبر 34049
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵

با تصميم شوراي عالي فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران و به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جوار مضجع مطهر شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) فرهنگسراي رضوان راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، براساس تصميم شوراي عالي فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران و به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جوار مضجع مطهر شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) فرهنگسراي رضوان راه‌اندازي مي‌شود.
توکلي‌نژاد مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خميني (ره) طي مصاحبه‌اي ضمن اعلام اين مطلب گفت: در جهت اجراي سياستهاي شهردار تهران مبني بر ارتقاي جايگاه سازمان خدماتي شهرداري به سازماني فرهنگي اجتماعي با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف در طول سال، مشارکت در برگزاري مراسم يادواره شهدا و مراسم گراميداشت خانواده‌هاي معظم شاهد و ترغيب شهروندان به حضور در اين پايگاه معنوي و حماسي، از اسفندماه جاري فرهنگسرايي با عنوان فرهنگسراي رضوان در جوار مزار مرحوم آيت‌الله طالقاني و جايگاه جلوس امام خميني (ره) راه‌اندازي خواهد شد.
توکلي‌نژاد در ادامه تصريح کرد: انجام برنامه‌هاي ويژه عمراني و فرهنگي در قطعات مطهر شهدا شامل: احداث تنديس «پر شکسته» يادآور عروج کبوتران خونين بال، شهيدان راست قامت انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در مطلع ورودي قطعات مطهر شهدا، احداث خانه کودک براي آشنايي کودکان با فرهنگ ايثار و شهادت ، راه‌اندازي 4 ايستگاه دوچرخه‌سواري مختص برادران براي حضور و ترغيب جوانان و نوجوانان در قطعات مطهر شهدا، برپايي ديواره‌هاي بلند نمايشگاهي جهت نمايش اسامي متبرک افزون‌ بر سي‌هزار شهيد پرافتخار شهر تهران از جمله طرح‌هايي است که برنامه‌ مقدمات راه‌اندازي فرهنگسراي رضوان را تشکيل مي‌دهد.
توکلي‌نژاد در ادامه با اشاره به توافقات انجام شده با 22 منطقه شهرداري تهران و به پيروي از دستورات شهردار تهران افزود: برابر ابلاغيه شهردار محترم تهران 22 منطقه شهرداري موظف شدند تا اقدامات فرهنگي مؤثري در گلزار شهيدان بهشت زهرا (س) را انجام دهند.
وي گفت: اين برنامه‌ها در آينده نزديک بهشت زهرا (س) تنها آرامستان فعال و متمرکز کلان شهر تهران و گلزار بي‌نظير شهيدان تهراني را به عنوان بزرگ‌ترين قطب فرهنگي کلان شهر تهران مطرح خواهد کرد.
فرهنگسراي رضوان در کنار قطعات مطهر شهدا و ورودي چايگاه جلوس امام خميني (ره) در فضايي به وسعت 5000 متر مربع قرار گرفته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس