کد خبر 340271
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

۳ نماینده کشورمان در مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش مشرق، پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته (کاراته وان) با حضور 319 کاراته‌کا از 45 کشور جهان در اوکیناوای ژاپن آغاز شده است. در وزن 84- کیلوگرم این رقابت‌ها، ذبیح‌الله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل زانوس جورجیوس از یونان 2 بر یک باخت و با توجه به راهیابی حریف به دور پایانی، پورشیب در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده آرژانتین را 2 بر صفر از پیش رو برداشت، سپس مقابل حریف ژاپنی 8 بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در همین وزن علی فداکار دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست مقابل میشل شونزوفسکی لهستانی 5 بر صفر پیروز شد و در مبارزه دوم مقابل ریتارو آراگای ژاپنی 4 بر صفر شکست را پذیرفت و در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این جدول ابتدا برابر حریف چینی یک بر صفر پیروز شد و سپس مقابل نماینده ویتنام پس از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی مبارزه با رأی داور برنده میدان شد و در رده سوم قرار گرفت.

در وزن 68+کیلوگرم، حمیده عباسعلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر ناتسومی کاوامورا از ژاپن یک بر صفر پیروز شد. وی در مبارزه دوم مقابل ناژه ابراهیم فرانسوی یک بر صفر نتیجه را واگذا رکرد تا در جدول شانس مجدد مبارزاتش را ادامه دهد. او در این جدول مقابل نماینده چین کولین ژنگ پس از تساوی 2 بر 2 با رأی داوران برنده شد و به مدال برنز این وزن رسید. کاراته‌کای ژاپنی نیز به همراه عباسعلی در مکان سوم ایستاد.

پگاه زنگنه کاراته‌کای وزن 68 - کیلوگرم زنان ایران نیز در در دور نخست 4-1 برابر موران لوپز از مکزیک به برتری رسید و در دوم باحساب 2 بر صفر شینا مای از کشور میزبان رو از پیش رو برداشت. زنگنه با این پیروزی به دور نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله با برتری 6 - 1 مایا سوزوکی، دیگر کاراته کای ژاپنی، جواز صعود به مسابقه فینال رو کسب کرد.

وی برای کسب نشان طلای این پیکارها به مصاف مروه کوبان از ترکیه خواهد رفت.

در وزن 84+کیلوگرم، ایمان سنچولی پس از استراحت در دور نخست، مقابل رسول کریموف روس 4 بر 2 به برتری رسید، در مبارزه دوم 2 بر یک چی وانگ یونگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت، مبارزه سوم برابر فرانکو روکوزو از آرژانتین پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده شد و به فینال راه یافت. سنچولی در فینال باید به مصاف انیس ارکان ترکیه‌ای برود.

سجاد گنج‌زاده دیگر نماینده این وزن بود که پس از استراحت در دور نخست، مقابل ترول بلغارستانی 8 بر صفر پیروز شد اما در مبارزه دوم مقابل هیدیوشی کاگاوای ژاپنی 5 بر 4 مغلوب شد و از ادامه مسابقات باز ماند.

منبع: فدراسیون کاراته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس