کد خبر 340190
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱

سخنگوی دولت آلمان با اعلام مخالفت برلین با عضویت اوکراین در ناتو،تاکید کرد: آلمان با عضویت اوکراین درپیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافق نیست و تغییری در مواضع ما در این زمینه ایجاد نشده است.

به گزارش مشرق، ˈاشتفن زایبرتˈ روز شنبه در برلین یادآورشد: درحال حاضر عضویت اوکراین در ناتو مطرح نیست و بحث در این زمینه نیز در دستور کار دولت آلمان نمی باشد.

سخنگوی دولت آلمان درحالی از مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو سخن گفته است که ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری این کشور روز شنبه در دیدار با ˈهرمان وان رامپویˈ رییس شورای اروپایی خواستار کمک های این اتحادیه به اوکراین با اولویت عرصه های فنی -نظامی شد و ˈآرسنی یاسنیوکˈ نخست وزیر اوکراین نیز از تهیه پیش نویس طرحی از سوی پارلمان این کشور با هدف الحاق به ناتو خبر داده است.

براساس گزارش های رسانه ای سران کشورهای عضو ناتو قرار است در نشست روزهای 4 و 5 سپتامبر (13و14شهریور) در ولز با رییس جمهوری اوکراین نیز نشستی برگزار و حمایت بی قید و شرط خود را از کی یف به وی اعلام کنند.

همچنین در رابطه با تشدید بحران در اوکراین ˈرونیسلاو کوموروفسکیˈ رییس جمهوری لهستان در گفت وگو با رادیو آلمان نسبت به آنچه ˈ شکل گیری امپراطوری جدید روسیهˈ خواند هشدار داد و نسبت به احتمال مصالحه و سازش غرب با مسکو در این رابطه ابراز نگرانی کرد.

کوموروفسکی افزود: اشتباهات دهه 30 میلادی که منجر به ظهور هیتلر شد نباید تکرار شود و غرب نباید بار دیگر با کوتاه آمدن در مقابل مسکو منجر به تکرار چنین اتفاقی شود.

رییس جمهوری لهستان در ادامه سخنان خود روسیه را به دخالت مستقیم نظامی در اوکراین متهم کرد و افزود: روس ها ابتدا به دنبال اشغال کریمه بودند و الان می خواهند دیگر مناطق این کشور را به خاک خود اضافه کنند مشخص نیست که این اقدامات روسیه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی از غرب و اروپا خواست از استقرار دوباره امپراطوری روسیه جلوگیری کنند و با فراهم کردن زمینه افزایش نیروهای ناتو در مناطق شرقی اوکراین و تشدید تحریم ها علیه مسکو مانع از تشدید بحران در منطقه شوند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سخنانی خطاب به کشورهای غربی گفت: بهتر است با ما بازی نکنید، مسکو یکی از قدرت های مهم هسته ای در جهان است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی ˈتلگرافˈ، پوتین که روز جمعه در اردوی جوانان روس در نزدیک دریاچه ˈسلیگرˈ حومه مسکو حاضر شده بود،ادامه داد: فکر نمی کنم هیچ کشوری به رویارویی گسترده با روسیه بیندیشد، اما می خواهم یادآوری کنم روسیه یکی از قدرت های مهم هسته ای برتر جهان است.

رییس جمهوری روسیه در سخنانی بی سابقه بعد از زمان جنگ سرد، ادامه داد: روسیه از رویارویی گسترده با هر کشوری خود را دور نگه می دارد ، اما طبیعی است که همواره باید آماده پاسخ به هر رویارویی باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس