پس از درگیری های خشونت باری که به کشته شدن چهار نظامی و 10 شورشی و زخمی شدن تعدادی از دو جناح منجر شد، نظامیان واکنش نشان دادند و مهاجمان را عقب راندند.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی یمن روز شنبه اعلام کرد در پی دو حمله شبانه القاعده از جمله حمله انتحاری با خودروی بمب گذاری شده علیه پادگان ارتش در شهری در جنوب شرقی یمن چهار نظامی و 10 مهاجم کشته شدند.

این منبع اعلام کرد یک عامل انتحاری در حالی که راننده یک خودروی بمب گذاری شده بود با برخورد به دیوار اطراف پادگان در قطن در شهر حضرموت خود را منفجر کرد. شورشیان نیز با سلاح خودکار و موشک انداز به ورودی پادگان حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، این منبع اعلام کرد « پس از درگیری های خشونت باری که به کشته شدن چهار نظامی و 10 شورشی و زخمی شدن تعدادی از دو جناح منجر شد، نظامیان واکنش نشان دادند و مهاجمان را عقب راندند. »
به گفته ساکنان، درگیری های بین ارتش و مهاجمان « تا بامداد » در قطن ادامه داشت و هواپیماهای نظامی نیز برفراز قطن پرواز می کردند.

یکی از ساکنان گفت « پس از حملات شبانه، رفت و آمد در شهر بامداد شنبه تقریبا فلج و برق قطع شده بود. »
حملات علیه ارتش در منطقه قطن افزایش یافته است. در تاریخ 17 اوت، شش جنگجوی القاعده و سه نظامی در درگیری کشته شدند.

با افزایش حملات علیه حضرموت که به القاعده نسبت داده شده است، ارتش به تقویت مواضع خود ادامه می دهد تا علیه القاعده بجنگد.

القاعده در شبه جزیره عربی از ضعف قدرت مرکزی در یمن در سال 2011 استفاده کرده و حضور خود را به ویژه در جنوب و جنوب شرقی این کشور تقویت کرده است. در پی شورش مردمی علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن در سال 2011 قدرت مرکزی در این کشور تضعیف شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس