کد خبر 340045
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

حزب دموکراتیک کردستان اعلام کرد: در سایه تجهیز نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان از سوی برخی از کشورها، اربیل دولت فدرال را درجریان کامل روند تجهیز این نیروها به سلاح قرار می‌دهد و هیچ چیزی را از بغداد پنهان نمی‌کند.

به گزارش مشرق، یکی از رهبران حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان پس از مجهز شدن به سلاح و مهمات از سوی برخی از کشورها، پیوسته درحال متحول شدن هستند و اربیل دولت فدرال را در جریان کامل روند تجهیز این نیروها به سلاح قرار می دهد و هیچ چیزی را از بغداد پنهان نمی کند.

«شوان محمد طاها» در گفت‌وگو با خبرگزاری «الغدپرس» افزود: نیروهای پیشمرگه اکنون در یک جنگ تاریخی که هدف آن محافظت از خاک عراق و همه تشکلهای قومی و سیاسی آن است، شرکت دارند و تعدادی از مناطق اشغال شده در عراق را با کمک نیروهای کشورهای دوست و ارتش عراق آزاد کرده‌اند.

طاها گفت: در سالهای گذشته طرفهایی در عراق بودند که به تجهیز نیروهای پیشمرگه به سلاح اعتراض می کردند و این اقدام را نقض قانون اساسی عراق می دانستند و به خطراتی که عراق با آنها روبرو بود توجه نمی کردند، ولی دولت منطقه کردستان به طور مقطعی به تجهیز نیروهای پیشمرگه به سلاح مدرن اقدام کرد و اکنون نیز به سرعت برای مقابله با گروه داعش برای بهینه‌سازی توان نظامی خود تلاش می کند.

وی تاکید کرد: دولت کردستان دولت مرکزی عراق را در جریان کامل تجهیز تسلیحاتی نیروهای پیشمرگه قرار می دهد، چرا که این نیروها بخشی از نیروهای دفاعی دولت فدرال عراق را تشکیل می‌دهند.

منبع:خبرگزاری کرد پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس