کد خبر 339612
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

"تمرین مردن" که در ژاپنی به آن " Shukatsu Festa" می گویند سرگرمی عجیبی است که چندسالی می شود در میان ژاپنی ها محبوب شده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته در مورد یک هنر جذاب در ژاپن صحبت کردیم که در آن یک نقاشی باید با یک حرکت بدن اژدها را روی کاغذ می کشید، با این خبر جلوه هنری این کشور مشخص شد اما حالا یک سرگرمی جالب و عجیب در آن پدیدار شده است.

"تمرین مردن" که در ژاپنی به آن " Shukatsu Festa" می گویند سرگرمی عجیبی است که چندسالی می شود در میان ژاپنی ها محبوب شده است. در این مراسم هر فردی که مایل باشد می تواند مرگ را یک بار تجربه کند و مراسم ترحیمش را ببیند.



این مراسم در حالی انجام می شود که بسیاری از ژاپنی ها فکر می کردند آماده شدن برای مرگ بدبیاری به همراه خواهد داشت. اما جوانان امروزی ژاپن خوابیدن در یک تابوت پر از گل را به این خرافات ترجیح داده اند.



برای انجام این مراسم ترحیم سمبلیک مراکز مختلفی تاسیس شده اند و با قیمت کمی مرگ را جلوی چشمان شما می آورند. در هنگام انجام مراسم گزینه های مختلف قابل انتخاب است برای مثال شما می توانید درخواست کنید که ملافه سفیدی هم روی شما بکشند.

این سرگرمی به قدری محبوب شده است که در سال 2014 تا به حال بیش از 5000 نفر آن را انجام داده اند. 50 شرکت در حال حاضر برای جذب مشتری رقابت می کنند. آن ها همچنین مراسم های دفن و ترحیم اصلی را نیز به عهده می گیرند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گناهکار جا مانده از قافله شهادت ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مرگ دغدغه همه انسان ها بوده و هست. ز کجا آماده ام ، آمدنم بهر چه بود به کجا می روم اخر ، ننمایی وطنم عده ای از ژاپنی ها درگیر ظاهر ماجراهستند و مطمئنا به باطن آن هم فکر می کنند البته با ارزش و ضد ارزش های خودشان
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یاد مرگ خوب هم هست. البته باید با اعتقادات درست همراه باشه. وگر نه کسی که مثلا اعتقاد داشته باشه که مرگ پایان بودن است، چه بسا همون یاد نکنه بهتر باشه.
  • پرتغال فروش سر گذر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    « قابل توجه جوانان تحصیل کرده جویای کار » این کار (یاد مرگ) آدم را متحول میکند از طرف دیگر شغل بدی نیست حداقل برای عده ای نان می آورد
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خوب برای یه عده درآمد زاست
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    باز دمشون گرم که علیرغم اینکه اکثرا" دین مشخصی ندارن میدونن یه روز میمیرن ماشاالله تو مملکت ما که 99درصد مسلمونیم یه تعداد جوری زندگی میکنن و افتادن به جون بیت المال که انگار تا ابد زنده هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس