کد خبر 339017
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

استاندار دیالی از دستگیری 3 تروریست که نمازگزاران مسجد «مصعب بن عمیر» را به تیر بسته بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری عراقی نون نوشت: استاندار «دیالی» اعلام کرد که 3 نفر از تروریست‌های که فاجعه مسجد «مصعب بن عمیر» را رقم زدند دستگیر شدند.

«عامر المجمعی» استاندار دیالی با اعلام این خبر گفت که ۳ نفر از قبیله «زرکوش» به نامهای «منیر مزهر حاجم سلطان الزرکوشی»، «صدام مزهر حجام سلطان الزرکوشی» و «سالم مزهر حاجم سلطان الزرکوشی» دستگیر شدند که در جنایت مسجد مصعب بن عمیر دست داشته‌اند.

تحقیق درباره این پرونده از سوی نیروهای امنیتی و کمیته حقیقت‌یاب ادامه دارد تا تمام عاملان این جنایت شناسایی و دستگیر شوند.

جمعه گذشته چندین فرد مسلح سوار بر موتور سیکلت  وارد مسجد مصعب بن عمیر شده و به روی نمازگزاران آتش گشودند که در پی آن 70 نمازگزار کشته شدند. برخی منابع نیز شمار کشته‌ها را 40 نفر اعلام کردند.

از سوی دیگر شاهدان عینی گفته اند که قبل از ورود افراد مسلح به داخل مسجد، دو عامل انتحاری خود را در داخل مسجد منفجر کردند.

این اقدام واکنش ها و محکومیت‌های شدید شخصیت‎ها و جریان‌های سیاسی عراق را در پی داشت.

«حیدرالعبادی»، نخست وزیر جدید عراق این حادثه را محکوم و خواستار تشکیل کمیته تحقیق برای شناسایی و مجازات عاملان حادثه تروریستی مسجد مصعب بن عمیر شد.

نوری المالکی نیز این حادثه را به شدت محکوم و تاکید کرد که کمیته‌ای ویژه برای انجام تحقیقات درباره این حادثه تشکیل داده است که بزودی نتایج آن به اطلاع خواهد رسید.

احزاب و جریان های شیعه از جمله حزب اسلامی «الدعوه» نیز ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حادثه شدند. در عین حال برخی رسانه‌ها مدعی شدند که نیروهای مقاومت مردمی که در محال مقابله با تکفیری‌ها هستند در پشت پرده این جنایت بودند اما چندی نگذشت که داعش مسئولیت این خونریزی و جنایت را برعهده گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس